Minimoto MM101A

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Hej har just köpt en kinamoto för en billig penning och måste säga att även om både ihopsättning och kvalitet är lite tveksam så är jag rätt nöjd, den går fint efter lite justering av kedja o bromsar, det stora problemet är att den är ruskigt svårstartad när man ska ha igång den efter att den stått över natten tex.

jag och kompisarna beställde varsin och alla tre beter sej likadant, finns det någon som har liknande erfarenheter och kanske något tips om hur man får den mer lätt startad.

enkla trimtips mottages också förstås

/jyx

jyx skrev:
Hej har just köpt en kinamoto för en billig penning och måste säga att även om både ihopsättning och kvalitet är lite tveksam så är jag rätt nöjd, den går fint efter lite justering av kedja o bromsar, det stora problemet är att den är ruskigt svårstartad när man ska ha igång den efter att den stått över natten tex.

jag och kompisarna beställde varsin och alla tre beter sej likadant, finns det någon som har liknande erfarenheter och kanske något tips om hur man får den mer lätt startad.

/jyx

råkar faktiskt sälja sådanna "kinamotos" och ja vill bara varna dej för att dra till förhårt i dragstarten ja har dragit sönder över 10 tal och kom ihåg att de inte e någon garanti på skiten... Sen att den är svårstartad är för att de är billiga innehåll i cykeln

JU DYRARE DESS BÄTTRE :7peta :hihi

UrbanTiger skrev:
Kinesiska tändstift är lite halvdåliga i kvaliten. Börja med att byta det.
tänke nästan det, vad är det sör sorts t-stift man ska ha ?
ett speciellt minimoto stift eller ett NGK med lämplig betäckning

min va riktit svårstartad. ställde om trottelnålen o då starta den direkt så prova me d om du inte har testat

UrbanTiger skrev:
Vad är det för motor ?
MM101A säger mig inget.

Annars är NGK BM7A det som brukar passa som utbytes.

MM101A samma som ,rsa,Lucky 7 , c1 ,14 E ,endast små skillnader
så som svingen,skruv antalet på sadel.
Motorn är istort sett samma och MM101 A är faktiskt en riktigt fin
hoj, besparingar gjort på det mesta förutom motorn.
(det viktiga e bra alltså) :)

/j

gybi skrev:
min va riktit svårstartad. ställde om trottelnålen o då starta den direkt så prova me d om du inte har testat
det måste ju kollas, flyttade du upp eller ner?

jyx skrev:

/jyx
jag har samma modell och min startar riktigt trögt, men gjorde inte det i från början, bytte tändstift och fixa nålen, ryckte igång den med en gå men stanna lika fort skulle rycka igen men fick ryckstarten i handen,,,se upp med rycken...

skit

felet på min blev värre o värre så till slut plockade jag ner förgasaren och det visade sej att jag fått skit i bensinkranen, nu startar den och går som en klocka, tyvärr så har ett motorfäste gått av (det vänstra) men det är en annan historia.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman