Minimoto kopplingsfjädrar?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Var hittar man såna? Min ena är på bristningsgränsen.. Kan man ta bort den slitna och backen den håller och bara köra med 2 av 3? Trimmat min lite så den mesta effekten ligger på högre varv, då kanske man skulle ha hårdare fjädrar på en gång? Jag har sökt efter fjädrar men på reservdelssidorna hittar man aldrig nåt till 14e så man vet ju inte vad som passar..
//B

BillS skrev:
Var hittar man såna? Min ena är på bristningsgränsen.. Kan man ta bort den slitna och backen den håller och bara köra med 2 av 3? Trimmat min lite så den mesta effekten ligger på högre varv, då kanske man skulle ha hårdare fjädrar på en gång? Jag har sökt efter fjädrar men på reservdelssidorna hittar man aldrig nåt till 14e så man vet ju inte vad som passar..
//B

jag har läst nånstans att man skulle kunna stoppa ditt "riktiga" fjädrar ska se om jag hittar sidan vart man kunde köpa dom kostade ca 70kr för jag mig.

micke85 skrev:
jag har läst nånstans att man skulle kunna stoppa ditt "riktiga" fjädrar ska se om jag hittar sidan vart man kunde köpa dom kostade ca 70kr för jag mig.

inte den sidan jag tänkte på men dom har "riktiga" fjädrar inte säker om dom passar men jag har för mig att jag läste nånstans att man ska kunna sätta ditt dessa fjädrar rätt mig om jag har fel
BZF 004 002 Kopplings fjädrar ”medium” 2,3mm BLÅ 50 kr
BZF 004 003 Kopplings fjädrar ”senior” 2,5mm RÖD SLUT
http://home.swipnet.se/vobblaracing/

ställbara vet ej om de passar
http://www.pocketbike.nu/forum/viewtopic.php?t=3014

Hittar ingen bild på dem så man ser ju inte om det är samma.. Nån som har nån bild eller vet säkert?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman