Minimoto-inköp bortkastat?

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Jag har gjort lite kalkyler och insett att det troligast inte finns ens en halv
rimlig chans att jag skall ha råd att äga och köra någon form av fullstor
båge i sommar. (snyft, stackars mig!!!) Så, då började jag fundera på en
minimoto. Så, är det värt det eller är det bättre att spendera pengarna på smågodis på den lokala ica-butiken?

Min tanke var att OM jag handlar så skulle jag köpa någon begagnad, seriös mMoto kring 10 000. Men vad kostar det i övrigt att köra dessa tvåtaktande
monster? Är det mycke slitage och förbrukningsdelar som går år?

// AkrylAmiden - känner sig mobbad som inte har ett överflöd med cash

Minimoto är en billlig hobby enligt mig. Delarna kostar inte mycket. Startrullar käkade min pga att jag inte orkade dra starten i rätt läge hela tiden, felinställd koppling gör att du får lägga 300:- då o då på nya backar. Kolven slits osv. Men det är inga dyra saker som sagt.

http://217.211.95.127/forum/viewtopic.php?t=1085 Denna hade jag köpt om du är lite seriös. Mycket godis på den!

http://www.maxat-racing.com/Euro Priser.xls Lite priser.

Hoppas det ger dig något.

Ska man snacka kinesmoppar som skorpan gör? så hade jag köpt Blatakopian. Lika rolig som en äkta för inga pengar alls. :tummenupp

Therudeboy skrev:
Ska man snacka kinesmoppar som skorpan gör? så hade jag köpt Blatakopian. Lika rolig som en äkta för inga pengar alls. :tummenupp

é de en blata sak på din avatar? Hade nämligen en skojig liten KTM-kopia i min lgh idag =) Och det som var bäst i jämförelse med de andra jag försökt sitta på är ju att de är lite högre. Man behöver inte vara elitgymnast för att komma ner på dem. :7peta

[Akryl]*Amid skrev:
é de en blata sak på din avatar? Hade nämligen en skojig liten KTM-kopia i min lgh idag =) Och det som var bäst i jämförelse med de andra jag försökt sitta på är ju att de är lite högre. Man behöver inte vara elitgymnast för att komma ner på dem. :7peta

Hehe, nej. I avataren har du en något upphottad CRF50 cross.

Detta är blata kopian. Tror dock du menade denna annars crossen annars? Det är också en blata men ej kopia. Kostar 7900:- ny här i sverige. Du finner den på milansweden.se

Last edited:
Therudeboy skrev:
Hehe, nej. I avataren har du en något upphottad CRF50 cross.

Detta är blata kopian. Tror dock du menade denna annars crossen annars? Det är också en blata men ej kopia. Kostar 7900:- ny här i sverige. Du finner den på milansweden.se

Heheh =) Jo, det var blata-motarden jag menade =)
Kändes skönare när man inte behövde sitta som en mäla... men 2.5kw?
Händer det nåe när man gasar då? Eller blir man less efter 20 minuter?

Allt går trimma. Men jag hade hellre köpt en med mer effekt. Sen att man får sitta lite obekvämt spelar ingen roll, det hade du gjort på en sporthoj med.

Therudeboy skrev:
Allt går trimma. Men jag hade hellre köpt en med mer effekt. Sen att man får sitta lite obekvämt spelar ingen roll, det hade du gjort på en sporthoj med.

Jeoo, iofs. slår jag knäna i framkåpan på 04'ans r1, men man sitter ju inte riktigt som en krympt räka ;)

Får definitivt kika upp detta mer noga!
Kanske till och med provköra grannens blata-motard å se hur den går. =)
Ingen som sitter med nånting med 6-14 hk i västerås centrum? =))

Back