Minimoto i Malmö?

• Thread starter Thread starter Danne S
  • Start date Start date

Danne S

Guest
Hej på er!

Har tänkt att köpa en minimoto och börja köra lite. Vart kör man i Malmö? Hur många kör minimoto i stan? Klubbar?

Vilken hoj ska man köpa? GRC? Polini? Har tänkt att lägga ut ca 10000 spänn på en bike...

Vore tacksam för svar!

Danne

Danne S skrev:
Vart kör man i Malmö? Hur många kör minimoto i stan? Klubbar?

Racehouse har ngn nämt, har även uthyrning (som du säkert vet) - mest på vintern eftersom det är inomhus. Lockarp är det annars som gäller, den gamla gokartbanan har fått ny asfalt och dragning.
Supermotarderna har blivit banlysta av länstyrelsen (klagande grannar) pga buller just nu men varje tisdag 17:00-21:00 samt lördag 11:00-15:00 kör mopeder och minimoto just på denna bana - mer info; www.mak.nu

Om de' e' så många som kör är väldigt olika. Ibland kan det vara tiotalet ibland e man själv... Få som går in för detta som med motorcykel (ex.).

Danne S skrev:
Vilken hoj ska man köpa? GRC? Polini? Har tänkt att lägga ut ca 10000 spänn på en bike...

Prova dig fram. Hyrmopparna hos racehouse är ju GRC...
Min personliga erfarenhet är att kvalitén på bitarna (ej motorn, för det mesta Polini) skiljer sig i långa loppet. Kör man väldigt aktivt, tävlar och tränar mycket så märker man skillnad.
Men detta är underordnat eftersom en tvåtaktare innebär mer skruva över lag.

En kille som syns ute på banorna, kör själv, handlar med delar och har det mesta hemma är; http://www.minibike-racing.se
Hemsidan är kanske inget under av info men detta förmedlas oftat på plats (träningar).
Lycka till

Meck?

Jag är inget geni när det gäller att skruva på bågar. Hur mycket måste man skruva med en minimoto?

Har sett att den finns en del bågar för 6500 på blocket, Grc-bågar till och med. Kan det vara nåt för en nybörjare? Hur mycket hästar behöver jag för att ta mig fram någorlunda bra??

Danne

Danne S skrev:
Jag är inget geni när det gäller att skruva på bågar. Danne

Var inte orolig, efter du ägt en minimoto blir du ett geni... ;)

Du gör mig verkligen orolig nu...hehe..jag har tummen mitt i handen och kan knappt byta däck på cykeln. Nu undrar jag - har jag tänkt att börja med fel sport? *skratt*

Danne S skrev:
Jag är inget geni när det gäller att skruva på bågar. Hur mycket måste man skruva med en minimoto?
Det blir ju en del skruvande, framförallt slirkopplingen och dess belägg. Men geni behöver man inte vara - bara intresserad...
Lär sig handgreppen gör man ganska omgående.
Danne S skrev:
Har sett att den finns en del bågar för 6500 på blocket, Grc-bågar till och med. Kan det vara nåt för en nybörjare?
Visst varför inte. Du vill ju utvärdera om detta är ngt för dig, eller?
Danne S skrev:
Hur mycket hästar behöver jag för att ta mig fram någorlunda bra??
6,5 hästar (luftkyld motor) duger alldeles utmärkt till en början.
Kom förbi en träning istället å titta på det vi diskuterar - mycket lättare!

Prima!

Jag kikar ner någon gång då ni tränar! Grymt kul att kolla föresten...

Danne S skrev:
Prima!

Jag kikar ner någon gång då ni tränar! Grymt kul att kolla föresten...
I början så får man fråga proffsen, men numera så mekar jag nästan allt själv.

En som bara kör Mini-moto på vinten.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...