Minimoto i Benidorm

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
13/3 – 20/3 2006 [Till Benidorm]
Dags igen för Benidorm. Det är ”bara” 6 månader kvar! Världens största, bästa och trevligaste lägret du kan åka till. 5 hela dagar med minimoto, och en kväll i elbelysning. Förra året bokade vi över 350 personer i 4 hotell. Och det blir inte färre i år. Faktum är att intresset har aldrig varit så stort. Vi har fått anmälningar från Nya Zeeland och USA redan. Jag har lagt undan 100 platser till alla som kommer från UK och 100 platser för oss alla andra. Och det som gör det till en sån enorm vecka är självklart allt bra och trevligt folk som kommer tillbaka år efter år, Jajust det, dom nya också! Priset i år blir 150 euro per person! Lite mer än sist, men vi höjer ribban ytterligare till 2006. Vi flyger in sjukvårdare, banpersonal osv. För att din anmälan skall räknas, måste du fylla i blanketten och betala banhyran!

Flyget i år överlåter jag till var och som skall med. Jag tror att det är lättare att hitta billiga biljetter istället för att göra som tidigare, en gruppresa. Jag kollade idag, (den 13 juli 2005 med Sterling) och ser att man kan åka för just under 1600:- Det är 900:- pix billigare än sist. Jag har blivit lovad 100 bäddar på Hotel Melina och skall försöka klämma in alla Skandinaver där. Men det är ju inget avstånd till dom andra hotellen så ingen hamnar utanför. Priset på hotell har jag lyckats hålla kvar på 15 euro per person och natt, med frukost. På Melina blir det som vanligt en massa underhållning och Ralph har lovat att slänga in riktigt käk till frukosten. ”Engländar style” En riktig kolesterolbomb!
Transport är inte riktigt klart, men det ser ut att bli 500:- på flyget tur och retur, med Sterling. Är någon sugen på att köra ner alla cyklar borde vi kunna få till det så att åtminstone resan blir gratis. Timmie har inte lovat något, men han gillar ju att köra så…

Uj, hyrbil behövs. Banan ligger 10 minuter från Benidorms centrum, och den kostar runt 1000:- för en vecka med fria mil. Vänta inte för länge, platserna håller på att fyllas ganska fort. Det här vill du inte missa.
Klasserna vi kommer åka blir i tur och ordning.

Öppen klass. För dig som vill åka under lite mindre stress än dom där som alltid har så satans bråttom. Alltså, öppen för både juniorer och seniorer. Faktiskt var det många som bytte till den klassen sist.

Senior. För dig som faktiskt har bråttom, och åker som om du stulit hojen. En klass för dig som tar racing lite på allvar

Junior Lika bråttom som dom vuxna, utan att ha stulit den. Bara snabba, helt enkelt.

50-70cc För hojar som MetraKit och Conti. Alltså en massa växlar och annat dravel att hålla reda på. Alldeles för krångligt för mig. Men stort i England.

Varje pass blir 15 minuter och vi börjar varje dag klockan 10.00 och fortsätter till 19.00. Med en lunch varje dag från 14.00-16.00. Förutom onsdagskväll då vi har banan till klockan 23.00 Max antal cyklar i varje klass blir 50 stycken, förutom växelhojar där max är 30 st. Vid några tillfällen förra gången var vi mellan 60-70 hojar ute. Då börjar det bli trångt även här.
Det kommer mer, så ha lite tålamod. Men kolla in då och då för att få alla nyheter.

Mig når man på 0708-342695 eller mail maximum.carlsson@swipnet.se
Ha det
Stefan Carlsson

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...