MINIMOTO-hopp i vattnet

zitor skrev:
2587811 var det du som hoppade?

Japp, det var jag! Måste ha lite fina filmklipp till vinterns film. Håller på att klippa ihop lite smått från sommaren...

såg ut som du landade på minimoto saken

välbyggd ramp! men när ni ändå la tidne på att bygga så väl kunde ni ju lika gärna ha gjort lite höjd på den så ni hoppade lite, 1-2 meter hade ju inte vart nå problem.

Vi brukade göra samma grej fast med bmx ifrån kajkanten, men då hade vi en ramp som gick 4-5meter rätt upp i skyn:D

SkaD skrev:
2588249 välbyggd ramp! men när ni ändå la tidne på att bygga så väl kunde ni ju lika gärna ha gjort lite höjd på den så ni hoppade lite, 1-2 meter hade ju inte vart nå problem.

Vi brukade göra samma grej fast med bmx ifrån kajkanten, men då hade vi en ramp som gick 4-5meter rätt upp i skyn:D

Eftersom kajen är 3-3,5 meter hög så ville jag inte bygga rampen ännu högre. Skulle först och främst testa hur det funkade då jag inte testat detta innan. Vem vet, kanske blir något nytt test nästa år...

SPooKY skrev:
2589565 Startade kinapuffen efter det där?

Vi tog bort tändstiftet och drog ur allt vatten. Sen tog det ett antal drag innan den startade, men det gjorde den. Ställde bara in den i garaget sen utan att skölja av den. Någon vecka senare startade den på 4:e draget.
Kinakvalitè:yoparty

rBy skrev:
2589594 VM i att ljuga mest eller?:rolleyes:

Jag kan leta fram bildbevis om det prompt skall vara nödvändigt.
Rampen körde vi ner med släp i två omgångar. Alla hopp filmades och togs kort på, var dock ett par år sedan men nån har säkert kvar dom.

SkaD skrev:
2590270 Jag kan leta fram bildbevis om det prompt skall vara nödvändigt.
Rampen körde vi ner med släp i två omgångar. Alla hopp filmades och togs kort på, var dock ett par år sedan men nån har säkert kvar dom.
Borja leta da:tungan

rBy skrev:
2590617 Borja leta da:tungan

Sådär, lyckades skrapa fram två bilder på när en kompis hoppar. Bedöm själv men jag tycker då att man kan komma upp 4-5 meter i skyn! :pannkyss

Bifogat

• tjockis6.jpg
    tjockis6.jpg
    33.5 KB · Visningar: 155
  • 10.jpg
    10.jpg
    50.9 KB · Visningar: 174
SkaD skrev:
2588249 välbyggd ramp! men när ni ändå la tidne på att bygga så väl kunde ni ju lika gärna ha gjort lite höjd på den så ni hoppade lite, 1-2 meter hade ju inte vart nå problem.

Du menar altså rampen va 4-5m rakt upp? eller flög man så högt?, lite ludigt skrivit...det va nog därför någon tyckte det va högt först..

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret