Arthur Dent
Inge Vidare Snabb
Den 10-11 Juni bjuder Finland in alla Svenskar (Bow ink) till ett kanonrace i Paimio. Paimio Kartbana ligger ungefär en halvtimme från Helsingfors och är drygt 1000m lång och 8-9m bred.
I stället för 50€ för tävlingen och 20€ för träningen på lördag pröjsar alla härifrån 40€ för allt.
Superpriser på Hotel är fixat. Gå in på http://www.hotellivaltatie1.fi/ och tala om att det är MiniMoto ni kommer för. För att få specialpriser. Jojo, dom har info på sin hemsida på Svenska.
Så här ser klassindelningen ut:
Minimotos: Junior A, 7 - 9 years, 4,2hp
Junior B, 10 – 13 years, drivers weight less than 45 kg, 4,2 hp
Junior C, 10 – 13 years, drivers weight over 45 kg, 4,2 hp
Senior A, over 14 years, drivers weight less than 62 kg
Senior B, over 14 years, drivers weight 62 – 75 kg
Senior C, over 14 years, drivers min. weight 76 kg
Open, over 14 years. Ink. Chinahojar max 50cc
Minisupermotos: (Fiddys)
Junior, 12 – 13 years, 50cc.
Senior: Pro Limited and Pro Open, over 14 years. 125cc.
Jag kan verkligen rekomendera det här. När jag, och alla andra härifrån varit över tidigare år, har dom verkligen ansträngt sig för att vi ska känna oss välkomna. Stora startfält och jäkligt fint genomförda tävlingar. Proffsigt! Snacka ihop er NU. Boka båt och Hotel. Och gör en riktig snygg entre där borta. Smiska dom ordentligt!
För mer info och tilläggsregler, skicka mail till maximum.carlsson@swipnet.se
Stefan Carlsson
I stället för 50€ för tävlingen och 20€ för träningen på lördag pröjsar alla härifrån 40€ för allt.
Superpriser på Hotel är fixat. Gå in på http://www.hotellivaltatie1.fi/ och tala om att det är MiniMoto ni kommer för. För att få specialpriser. Jojo, dom har info på sin hemsida på Svenska.
Så här ser klassindelningen ut:
Minimotos: Junior A, 7 - 9 years, 4,2hp
Junior B, 10 – 13 years, drivers weight less than 45 kg, 4,2 hp
Junior C, 10 – 13 years, drivers weight over 45 kg, 4,2 hp
Senior A, over 14 years, drivers weight less than 62 kg
Senior B, over 14 years, drivers weight 62 – 75 kg
Senior C, over 14 years, drivers min. weight 76 kg
Open, over 14 years. Ink. Chinahojar max 50cc
Minisupermotos: (Fiddys)
Junior, 12 – 13 years, 50cc.
Senior: Pro Limited and Pro Open, over 14 years. 125cc.
Jag kan verkligen rekomendera det här. När jag, och alla andra härifrån varit över tidigare år, har dom verkligen ansträngt sig för att vi ska känna oss välkomna. Stora startfält och jäkligt fint genomförda tävlingar. Proffsigt! Snacka ihop er NU. Boka båt och Hotel. Och gör en riktig snygg entre där borta. Smiska dom ordentligt!
För mer info och tilläggsregler, skicka mail till maximum.carlsson@swipnet.se
Stefan Carlsson