Minimoto för en 9 åring?

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Tänkte låta grabben min testa på minimoto. Är det nån som vet om det finns något organiserat sånt här i Stockholm, typ klubb att köra i om han gillar det och sånt? Skulle ju vara grymt kul om grabben börjar med nåt man själv gillar och skulle ha velat när man var mindre.
 
Träning är sommartid normalt på Tuvängen Södertälje två dagar i veckan. Kontakta Adde i SKRC så hjälper hand dig. http://www.skrc.se/

Träning finns även på ett antal anläggningar runt Stockholm samt på vissa även prova på med juniormaskiner. Du kan även se www.svemo.se för kontaktpersoner.

Vänligen

Patrik M
 
Jag är också intresserad för min grabb och inte minst dottern.

Fredrik
 
Tackar för svaret. Har nu mailat till Adde och hoppas på vidare info därifrån! :tummenupp
 
Vi kör en hel del i Vagnhärad på en minirc bana när det passar.
Hör av er så styr vi upp något. Anledningen att det inte är uppstyrt just nu är för att vi är så få, 3st.
Annars så brukar vi ta oss till Västerås, Hälla ring.
 
Även Gröndal (Eskilstuna motorstadion) är öppet måndagar 18-21 för alla Minimoto, MiniGP (Honda 100, Metrakit, Fiddy etc) samt Junior Cup (Kawasaki 250 etc). Undantag är när det varit Drifting på helgen då går det inte att köra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top