Minimoto bus

Hultan skrev:
Sen så är det ju det att vissa verkar tycka att man är grym när man har klotat massor... Humm är det så?... :-)

Nix, det gör ont att klota så ballhetsfaktorn på en vurpa ligger långt ner på minusskalan.
Det är inte alls kul att ligga på asfalten och sprattla, åka ambulans, gå på kryckor, all smärta det orsakar, både den olycksdrabbade och de i dennes närhet med den stress och oro det orsakar.
 
Mookie skrev:
Nix, det gör ont att klota så ballhetsfaktorn på en vurpa ligger långt ner på minusskalan.
Det är inte alls kul att ligga på asfalten och sprattla, åka ambulans, gå på kryckor, all smärta det orsakar, både den olycksdrabbade och de i dennes närhet med den stress och oro det orsakar.
kan inte annat än och hålla med,jag har fina bilder hur sånt kan se ut... :gnissla
 
WWWWWWWHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min mini är ihopskruvad och körduglig igen! :banana
 
Var ute och testade den moddade koppling nu. Drog ett varv runt området, burnade lite utanför Baghera och drog sedan en sväng förbi Gojje.:D

Förut så gick det att raggköra den lite genom att ge bara lite gas och sedan glida runt och se snygg ut. Det går inte nu utan den "känns mer som en riktigt räzer" :3freak
Ingreppet kommer betydligt Brutalare med ett "ryck" :rolleyes: och det är en väldigt markant skillnad mellan i och urkopplat. När jag släpper gasen inför en böj så sjunker varvet och kopplingen går ur, drar på och varvet höjs först och sedan så kopplar den i igen. (Skälvfallet så ska alla superlativ tas med en nypa salt och sättas in i sin kontext)

Ska labba lite med tomgångsvarv vid tillfälle så får vi se vad det blir av det hela.
Frågan är om det verkligen gör någon skillnad på varvtider eller om det bara är subjektivt? Kul är det i alla fall! :yoparty :banana
 
Mookie skrev:
Var ute och testade den moddade koppling nu. Drog ett varv runt området, burnade lite utanför Baghera och drog sedan en sväng förbi Gojje.:D

Förut så gick det att raggköra den lite genom att ge bara lite gas och sedan glida runt och se snygg ut. Det går inte nu utan den "känns mer som en riktigt räzer" :3freak
Ingreppet kommer betydligt Brutalare med ett "ryck" :rolleyes: och det är en väldigt markant skillnad mellan i och urkopplat. När jag släpper gasen inför en böj så sjunker varvet och kopplingen går ur, drar på och varvet höjs först och sedan så kopplar den i igen. (Skälvfallet så ska alla superlativ tas med en nypa salt och sättas in i sin kontext)

Ska labba lite med tomgångsvarv vid tillfälle så får vi se vad det blir av det hela.
Frågan är om det verkligen gör någon skillnad på varvtider eller om det bara är subjektivt? Kul är det i alla fall! :yoparty :banana

Fräckt. Fast jag tycker det låter som om motorn behöver mer varv. Så att du har ett register även efter det att kopplingen greppat :va Hur var det? Köpte du reeds eller någonting annat också?
 
bebbe skrev:
Fräckt. Fast jag tycker det låter som om motorn behöver mer varv. Så att du har ett register även efter det att kopplingen greppat :va Hur var det? Köpte du reeds eller någonting annat också?


Jupp ,det skulle inte skada om det varvade mer. Det funkar bra som det är nu så ingreppet kommer inte alltför högt utan det finns fortfarande ett litet register att spela med men varv är ju alltid trevligt.

Jag köpte bara fjädrar. Luftfilter, fler fjädrar och fotpinnar är på väg från USA. Eftersom killen med dreven verkar ha gått under jorden så får jag nog lägga en beställning på ett drev och kan lika gärna ta reeds samtidigt.
 
Mookie skrev:
Jupp ,det skulle inte skada om det varvade mer. Det funkar bra som det är nu så ingreppet kommer inte alltför högt utan det finns fortfarande ett litet register att spela med men varv är ju alltid trevligt.

Jag köpte bara fjädrar. Luftfilter, fler fjädrar och fotpinnar är på väg från USA. Eftersom killen med dreven verkar ha gått under jorden så får jag nog lägga en beställning på ett drev och kan lika gärna ta reeds samtidigt.
Låter bra :tummenupp Jag beställde fjädrar jag med, från Skottland :D
 
Mookie skrev:
Hmmmm, när och var? :va
får se om jag får ihop den lille till ikväll,ska modda den lite :hihi
du o bebbe ska få på fingrarna nästa gång vi kör :brynad ;)
vi får höras på tele för jag är inte hemma o kollar inte burken så mycket :tummenupp
 
Skorpan skrev:
får se om jag får ihop den lille till ikväll,ska modda den lite :hihi
du o bebbe ska få på fingrarna nästa gång vi kör :brynad ;)
vi får höras på tele för jag är inte hemma o kollar inte burken så mycket :tummenupp

Vad skall du göra med den?
 
bebbe skrev:
Vad skall du göra med den?

Fan, ni får sluta pimpa era hojar så mycket.... Inget kul för oss som kör standard ju.... Inte för att jag hade nån chans att hänga med dig innan heller iofs... :rolleyes:
 
Coola Ola skrev:
Fan, ni får sluta pimpa era hojar så mycket.... Inget kul för oss som kör standard ju.... Inte för att jag hade nån chans att hänga med dig innan heller iofs... :rolleyes:
Du får väll pimpa din du med. Fram med filen bara :banana
 
skorpan hos huliganen:
nästa vecka kan vi ta ett race mitt i veckan då får ni det inte lätt hehehe :)
 
Mookie skrev:
Ja men fixa det då! :fatta!

:pannkyss :lol


Sålde ju den första som jag beställde, men i februari nångång då kommer min 14F å då jäklar ska man ta fram grovslipen! :tummenupp
*beställde även ett extra kåpsett så man inte behöver grina ihjäl efter första krashen* :hihi
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top