Minimoto Borås

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Hahahaha.... var o hämta pocketrääsern igår och testkörde idag, helgalet!!! Lite trist dock att alla röda hojar var slut när jag kom.. hade vart helschysst med en röd minimoto jämte duccen i garaget! Jaja.. man har iaf en hoj! :)) Men man undrar juh hur länge den kommer hålla?! Kolla t.ex utgående axel från motorn, typ 5mm i diameter.. det är inte överdimensionerat a la volvo 240 precis. :)

Ok, till ämnet då.. Vi måste fan fixa nånstans att köra, ingen här som har kontakt med gubbarna på gocartcity?? Där vore juh klockrent men surt som fan om de ska ha massa stålars hela tiden, kanske kan man köra i nån fet förrådshall eller lagerlokal... lär osa go 2taktsrök i månader sen. :)
Chille, har ni kommit på nåt bra eller snackat om något?

MVH
"Ragga-sticky-tråd"

frekke skrev:

Vi har bara bränt runt på tullen än sålänge. Men jag vill ner på Gocart city. vi skulle åkt ner och snackat med han någon dag. Jag känner han inte, som synd är.

Men vi MÅSTE ta tag i det!

fan chille.. måste få testa minin... se om det är någe skoj, så kanske man kan skaffa en sen..

sven666 skrev:
fan chille.. måste få testa minin... se om det är någe skoj, så kanske man kan skaffa en sen..

givetvis, idag var micke upp och testade min.

Streetfighter som den är.

Masterlord. Är du nöjd med din?

Chille skrev:
givetvis, idag var micke upp och testade min.

Streetfighter som den är.

Masterlord. Är du nöjd med din?
Ja, jag e helnöjd..
Den känns lite slö, men det beror väl på att den ej är inkörd än, och att det e för fet oljeblandning nu i början.
Startade den i Lördags och tog en runda på grusväg :4skrika sen började det ösregna.
Har plockat isär den idag och badat den i badkaret.. :hihi

Nån som kollat med gokartcity än?
En del hallar säger ju nej pga avgasrök, försäkringar och andra undanflykter... :4skrika

Masterlord skrev:
Nån som kollat med gokartcity än?
En del hallar säger ju nej pga avgasrök, försäkringar och andra undanflykter... :4skrika

Samma på gocartcity.

Men han har beställt hem en och får den runt jul. och då skulle han kolla avgaserna och eventuellt då öppna en tid för körning med egna maskiner.

Men som sagt: Det blir inte innan jul, tyvärr.

Chille skrev:
Samma på gocartcity.

och eventuellt då öppna en tid för körning med egna maskiner.
Menar du gocartcitys egna eller våra egna?
Tänkte att han kanske köper in ett gäng egna och hyr ut...?

Jag vill oxå vara med och racea när jag får min minimoto :arsele

rockagill skrev:
Jag vill oxå vara med och racea när jag får min minimoto :arsele

givetsvis, vi körde getaway in tullen här hemma för ett tag sen. Film kommer.

frekke skrev:
Hahahaha.... var o hämta pocketrääsern igår och testkörde idag, helgalet!!! Lite trist dock att alla röda hojar var slut när jag kom.. hade vart helschysst med en röd minimoto jämte duccen i garaget! Jaja.. man har iaf en hoj! :)) Men man undrar juh hur länge den kommer hålla?! Kolla t.ex utgående axel från motorn, typ 5mm i diameter.. det är inte överdimensionerat a la volvo 240 precis. :)

Ok, till ämnet då.. Vi måste fan fixa nånstans att köra, ingen här som har kontakt med gubbarna på gocartcity?? Där vore juh klockrent men surt som fan om de ska ha massa stålars hela tiden, kanske kan man köra i nån fet förrådshall eller lagerlokal... lär osa go 2taktsrök i månader sen. :)

MVH
"Ragga-sticky-tråd"
Dra i hop ett gäng och kom upp på nästa minimototräning i Kolmården.slutet av denna månad MVH BC

Mark skrev:
Kör i Gbg!
Nu på lördag kl. 12 ska vi göteborgare som kan ligga ner utan att hålla i oss tack vare (eller pga, beroende på hur man ser på det) den höga alkoholkonsumptionen köra våra minisar i ett parkeringsgarage där vi kommer att sätta upp en bana.

Läs mer här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63013

Karta
Jag kan inte denna Lördan eller nästa. Men vi hänger väl på dem i gbg? Gött om man blir många.. :tummenupp

Åhhhh jag vill se.... kan du skicka den till mig när den kommer eller lägga ut den här kanske.

Chille skrev:
givetsvis, vi körde getaway in tullen här hemma för ett tag sen. Film kommer.

Gustaf skrev:
Är du huvudperson i filmen så kan jag tala om för dig på en gång hur töntig den kommer att bli...... :arsele Mkt töntig..... :D

Varje film jag medverkar i, är alltid sevärd. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra