Minimoto 14e frågor...!

Nordh

Road 288
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
Honda CBR 954 RR -02
Hej...

Jo de e så att jag har blivit sugen på att köpa en 14e men jag har hört att det är mycket krongel. Tillixempel att bränslefiltret måste bytas tror ja.

Och ja undrar:

Måste man vara bra på att mecka för att de e mycket som man måste byta?

Vet nån något bra ställe där man kan besälla sig en? Så att den kommer snabbt?

Skulle va kul om nån svara MVH //Erik

Hehe men jag har den inte en men jag e bara 14 och jag undrar om det är nått jag kan fixa själv och var får man tag i nya bensinfilter nånstans?

For the love of god! Ett soppafilter införskaffas på närmsta mack och bytes lekande lätt, bara du har en skruvmejsel.

Lättare att komma åt om man plockar bort kåpor. Skulle jag anta, äger inte den modellen (Tror jag, ingen koll på vad de heter), men det vore ju iaf logiskt.

tack för svaren!!!

men så det är bara att gåin på en mack å säga att jag vill ha ett bensinfilter å sen är det bara å sätta på den så går den ingen lr?

men varför måste man byta filtreret för ska dom inte fungera endå???

Soppafiltret som sitter på från början är skitkasst, därför behöver det bytas.

Och ja, det är bara att gå in på en mack och begära ett soppafilter. Så länge du har en uppfattning om hur stor slangen är, så är det lätt.

orginal filtret är kasst, de funkar med orginalfiltret också men det är säkrare att köra på ett som du köper på vilken mack som helst

kirreno skrev:
Hej...

Jo de e så att jag har blivit sugen på att köpa en 14e men jag har hört att det är mycket krongel. Tillixempel att bränslefiltret måste bytas tror ja.

Och ja undrar:

Måste man vara bra på att mecka för att de e mycket som man måste byta?

Vet nån något bra ställe där man kan besälla sig en? Så att den kommer snabbt?

Skulle va kul om nån svara MVH //Erik

lill-orsas motor i vällingby finns ju också som meckar me minimoto :hihi

Back