Minimotard...?

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Någon som vet var man kan få tag i schyssta minimotarder?

Var på Racehouse.se idag och provade deras Feiying 110cc och fick mersmak. Tyvärr har dom strypt gasen men det är nog för allas bästa. ;) Vart iaf riktigt skoj. Vill jättegärna ha tag i länkar om det finns någon som har koll på dessa maskiner. Hondas CRF50 är för liten dock. Feiying importerar dom på Racehouse visst från Danmark men 15 000:- kostar den i Sverige men det lär vara billigare att ta hem den själv. Någon som har tips??

TACK!

Silwer skrev:
heh ,har du nån bild o fakta?

Nej det är ju det jag inte har... Det enda jag vet är att dom köper dessa hojarna från Danmark. Dom ligger på 110cc och det är Suzuki fyrtaktsmotorer. Skivbroms fram och trumma bak. Dom är lite högre än Hondas CRF50 men man kan inte sitta som på en cross. Har hittat något på Polini men det är inte samma sorts hoj.

Det är något liknande en sådan här fast med högre styre:

Bifogat

• polini01.jpg
    polini01.jpg
    50.6 KB · Visningar: 138
Last edited:
www.maskincenter.com

Edit: Hade jag läst tråden så hade jag fattat att du inte ville ha tag i en i sverige. Men det är nog ganska exakt lika storlek som crf/xr 50.

Last edited:
Den var ju riktigt kul, synd att det är 4t egentligen, men det håller väl bäst för hyresmoppar skulle jag tro.
Men det hindrar ju de flesta egna ingrepp man kan tänkas vilja göra.
7.2 hk och 12000 danskspänn.

Last edited:
Rigge skrev:
www.maskincenter.com

Edit: Hade jag läst tråden så hade jag fattat att du inte ville ha tag i en i sverige. Men det är nog ganska exakt lika storlek som crf/xr 50.

Jag tyckte dom var högre än polarens CRF men dom kanske har höjt dom lite. I vilket fall som helst så köper jag nog den i Danmark exkl. moms med motardhjul. Fy fan vad skoj! :D

Silwer skrev:
Den var ju riktigt kul, synd att det är 4t egentligen, men det håller väl bäst för hyresmoppar skulle jag tro.
Men det hindrar ju de flesta egna ingrepp man kan tänkas vilja göra.
7.2 hk och 12000 spänn.

Det gör ju också att man slipper mycket service på dom. :)

M.G.F skrev:
Jag tyckte dom var högre än polarens CRF men dom kanske har höjt dom lite. I vilket fall som helst så köper jag nog den i Danmark exkl. moms med motardhjul. Fy fan vad skoj! :D

Höjd med annat styre, men ram-måtten är nog lika. Det ser ut som en kopia på en fullkittad crf.

Rigge skrev:
Höjd med annat styre, men ram-måtten är nog lika. Det ser ut som en kopia på en fullkittad crf.

Det är Suzukis motorer som sitter i så du är rätt nära. Dock så kostar den väldigt mycket mindre än Hondas CRF fullkittad... :)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!