Minimotard tävling på Gliminge, Uddevalla

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Nu till helgen är det RM tävling i Minimotard på Gliminge motorstadio i Uddevalla!
Så jag tänkte passa på att göra lite reklam för evenemanget såväl som för sporten!

Detta är för alla oss som älskar att köra racing men inte har råd att lägga 10 000 spänn per race helg och 3000 spänn i anmälningsavgifter.
Tävlingen är den 5:e i raden av 6 st Riksmästerskap. Kom och kolla, gratis inträde (bortsett från att ni kommer vilja köpa en cykel efteråt).
En helg med grym racing och härlig depå stämning!

Börjar redan på fredag 24/8 med träning, lördag kval och på Söndagen är racen!

Det är hur mycket racing för pengarna som helst. Vad sägs om 1000:- i träningsavgift för 3 träningsdagar i veckan hela sommaren!
Kom ut och kika och tjacka lite krubb och kolla på race så får ni veta mer!

Så här kan det se ut:

169cc e de i år kommer att öka lite till nästa år pga tillgång till överdim på kolvar å cyl,,
de finns 2 klasser senior har max 15hk o open som får ha max 20hk,,

nä nu blev jag sugen, vart köper man en sån här?!

Finns en mängd olika återförsäljare och märken.
Snakepit, DBR, Pitpro, BBR. Allt mellan 5000 och 50 000:- går en cykel på men mellan 15 - 20 000:- Så får man kinesernas finaste grejer som faktiskt börjat komma en bra bit i utvecklingen och som dom flesta faktiskt kör på.
Men skulle verkligen rekomendera att åka ut till en bana där det finns aktiva förare för att se vad för grejer som fungerar.

Begagnad Pitpro PRO eller DBR-nitro på blocket fungerar fint. Hur mycket man sedan vill lägga på grejerna är ju fritt, men själv köpte jag rullande chassi för 6000 och sedan en ny motor för 4000. Billig o rolig racing, synd bara att man är så kass :huvet

Ska bli riktigt kul att träffas och rejsa nu till helgen.
Mvh Johan

Synd bara att vädret onekligen inte verkar vara på våran sida. Men jag hoppas in i det sista på en glimt av solen!

Man tager vad man haver! :)
Nej men dom flesta kör 12tums däck och föredrar dom chassin med lite mer plats på.

Lite sugen på att köpa en men vet ej om det ska vara med crf plast eller klx plast, som jag har förståt det.Är det nån stor skillnad på crf och klx ram?

Lite sugen på att köpa en men vet ej om det ska vara med crf plast eller klx plast, som jag har förståt det.Är det nån stor skillnad på crf och klx ram?

Jag personligen föredrar Klx. Crf 50 plasten har en förmåga att gå sönder i crash, den kostar ju iofs som en påse bullar att köpa ny men.
Sen beror det på vilken motor man ska köra. Finns Crf baserade och Klx dom har samma motorfästen men skiljer i avgasröret i toppen.
Dom ramar som fungerar bäst är boxer ramarna tycker jag!

vart köper ni ert trim och reservdelar ifrån? vad gav ni för era hojar?

10-11 September e de tävling i Malmö (Lockarp) så passa på å titta,tjata skit för de e sista tävlingen för i år,,,,

Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT