Minilaptop

jag tror du misstolkade mitt inlägg helt :)

Ja jag vet inte riktigt vad jag svarade på där!
:)

Nä, utvecklingsplatform för .NET

Där ser man.
Ingen aning om datorn pallar det då jag inte vet vad det är för program.
Minnet går att bygga ut så lite snabbare blir den nog.

Har kommit (tror jag) en modell av 901 med inbyggt 3G-modem.
http://blogg.tkj.se/asus-eee-pc-901-kommer-med-inbyggt-3g-modem/

Läs gärna mer på den bloggen, killen tar upp mer eller mindre allt om Eee PCs

Last edited:
beroende på hur krävande program du skapar och hur lång tid du kan vänta på att det ska kompilera så ska det inte vara några problem :)

Perfekt. Väntar hellre lite extra än att släpa runt på 17 tummarn. Den blir sjukt tung efter ett tag...
Bara att åka och tjöpa sig nu då.

Går det förresten att köra VS på en linuxmaskin? Eller finns det andra .NET-verktyg som är nåt att ha till linux? Eller är det helt enkelt så att det är att föredra en mini med XP på?

Perfekt. Väntar hellre lite extra än att släpa runt på 17 tummarn. Den blir sjukt tung efter ett tag...

Går det förresten att köra VS på en linuxmaskin? Eller finns det andra .NET-verktyg som är nåt att ha till linux? Eller är det helt enkelt så att det är att föredra en mini med XP på?
Det finns ju EEE med XP på.

jag skulle ändå inte vilja utveckla på en netbook pga tangentbordet, fast iofs skriver man inte så mycket när man kör VS :D:D

angående .net till linux har jag ingen aning, bör dock gå att köra genom wine.

Det finns ju EEE med XP på.

Det finns XP på one också men linux kräver väl lite mindre resurser och borde således leda till att det finns mer lediga resurser över till annat.

jag skulle ändå inte vilja utveckla på en netbook pga tangentbordet, fast iofs skriver man inte så mycket när man kör VS :D:D

angående .net till linux har jag ingen aning, bör dock gå att köra genom wine.

Det blir nog inte så mycket utvecklande men vill att möjligheten ska finnas.

Last edited:
Det finns XP på one också men linux kräver väl lite mindre resurser och borde således leda till att det finns mer lediga resurser över till annat.

om du köper den med atom processorn så ska det inte vara några problem, med 900mhz:arn kan det nog gå lite trögt.

Man är verkligen HC om man börjar programmera med ett tangentbord stort som ett vykort och kompilera med en prosessor som är utvecklad för att spara ström :yoparty

Jag vill också ....

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...