minicross stängs av

momme

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
2007
min minicross fungerar endast när choke är helt på och bensinkranen på. om jag stänger av någon av dessa stängs även minicrossen av. om ja stänger av endast choke, stängs minicrossen av direkt. om jag däremot stänger av endast bensinkranen, stängs minicrossen av efter en stund. jag har rentgjort hela förgasaren, rengjort luftfilter, bytt kolvringar, tändstift, bensinfilter, bensintank, bensinslangar. nu vill jag veta om detta är normalt. om inte vad kan felet vara och hur reparerar jag det. vore tacksam för snabba svar. mvh

bensinkranen verkar ju funka i alla fall... Låter som den får fel blandning. Pilla på gasaren!

om du inte vet vad man ska göra så svara inte teo

Men jösses, andas...

Teo har ju helt rätt... Blandningen är åt hlvt för mager...
Ställ om fuggen så motorn får mer soppa. Det är ju i princip det du gör med choken.. Ger den mer soppa i förhållande till mängden luft..

tomgångsskruv

din finns ingen skruv som ställer in luft och bränslemängden. det finns endast en skruv som höjer tomgången.

din finns ingen skruv som ställer in luft och bränslemängden. det finns endast en skruv som höjer tomgången.

Låter knepigt men då kanske du kan höja nålen istället...
Borde stå i manualen till cykeln hur du gör.. HAr du den inte ring återförsäljaren och kolla

Jag hade delvis samma problem med en liten fyrhjuling, provade ställa om nålen först ett steg och då blev det bättre. Nu har jag ställt det som går på nålen och fyrhjulingen går perfekt när det är kallt ute men kan tjuvstanna om det är varmt. Förut när den tjuvstannade var den nästan omöjlig att få igång men nu startar den ganska lätt, irriterande dock med tjuvstoppen.

Men du, bensinkranen verkar ju funka i alla fall! :krama

När de är kallt ute behöver den mer bensin. Det finns en luftskruv på alla föggar ditt minicrossar. Skruva på den eller så höjer du nålen. Större låg fartsmunstycke annars:)

Finns ju huvudmynstycken också som går att byta.....detta gör vi ibland mellan för och eftermiddag på våra tävlings-minimotos...och även beroende på vädret och temperaturen.

funkar bra

tack för alla tips. från o med idag ska ja alltid ha på choke eftersom jag inte orkar lägga ner mer tid på denna minicross!!

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa