Miniblinkers Fråga (Motstånd fram + bak?)

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
update: Vart koppla in relä?

Vad är detta för relä egentligen? Hur ordnar jag egentligen på lättast sätt så att mina blinkers går i takt med denna typ av relä?'

-DSC03101.JPG

Last edited:
Jag hade skippat motståndsprylarna och köpt ett nytt blinkersrelä på biltema för 39,90. Funkar utan konstigheter och man slipper fipplandet med motsånd...

Jag hade skippat motståndsprylarna och köpt ett nytt blinkersrelä på biltema för 39,90. Funkar utan konstigheter och man slipper fipplandet med motsånd...

Inte så high på relä, Vart sitter mitt nuvarande relä? Måste jag ta bort dom 2 motstånden jag har för bakblinkersen då? :confused:

Egentligen berättar du för lite.

Men om man antar att motståndet bak bara har till uppgift att bestämma strömmen igenom lysdioderna och inte belasta systemet (reläet) rätt så behövs ett belastningsmotstånd (det röda i bilden). Hur stort det ska vara beror på om det är lampa fram eller dioder.

Vore bra med mera information...

Bifogat

• Blånkers.JPG
    Blånkers.JPG
    9.1 KB · Visningar: 83
Fungerar det även på hoj med led-blinkers bak och vanliga glödlampsblinkers fram? Enligt bilden så är det bara för led-blinkers?

Funkar oavsätt blinkerstyp. Jag har diod fram och orginal (lampa) bak:tummenupp

Egentligen berättar du för lite.

Men om man antar att motståndet bak bara har till uppgift att bestämma strömmen igenom lysdioderna och inte belasta systemet (reläet) rätt så behövs ett belastningsmotstånd (det röda i bilden). Hur stort det ska vara beror på om det är lampa fram eller dioder.

Vore bra med mera information...

Finns en jättetråd om bara detta men om man inte orkar läsa den handlar man ett lastoberoende relä tex på Biltema

Last edited:
Slå på blinkersen så hittar du snart reläet (den komponent som klickar i takt med blinkningarna). Sitter oftast under passargerarsadeln.

-DSC03099.JPG

Så ser det ut nu, och har köpt ett elrelä nu, 12V. Men vart ska jag koppla in den? Ser ut att ha 2st reläer nu? :va

Hjälp belönas med en puss!

Last edited:
Årsmodell på cykeln?
(har du inte blivit hjälpt innan så kan jag ta en titt i manualen i natt)

Kollade lite snabbt på en -01:a och där är blinkrelät kombinerat med sido-stöds relät.

Årsmodell på cykeln?
(har du inte blivit hjälpt innan så kan jag ta en titt i manualen i natt)

Kollade lite snabbt på en -01:a och där är blinkrelät kombinerat med sido-stöds relät.

en 97'a, Har ingen direkt koll på vart min manual är :gnissla Du ser inte något som skulle kunna vara ett blinkersrelä på bilden?

Hur vet man vad för blinkersrelä man ska köpa? Är det något speciellt när man har diodblinkers? Tänkte åka ner till mekonomen och köpa mig ett nu.

Jag köpte det som alla andra köper här på SH :) Biltema art. 42-200

Antagligen har du för stort motstånd.
Fram- och bakblinkers går på samma relä så antingen byter du ut det motstånd du har idag till ett mindre eller så skaffar du ett till motstånd som du kopplar parallellt.
Kan du utläsa hur många watt din blinkers är på bak respektive fram så kan man räkna ut hur stort motståndet ska vara. Kostar inte många kronor på Elfa med motstånd.

Last edited:
Fett ovärt.. Åkt runt på värmdö och till farsta för att hitta rätt relä, behöver en 2 piggars medans INGEN har sådan. Biltema, Clas Ohlsson, Mekonomen... Nada

Vad är detta för relä egentligen? Hur ordnar jag egentligen på lättast sätt så att mina blinkers går i takt med denna typ av relä?'

-DSC03101.JPG

Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Var och inhandlade mig fyra blinkers idag och blev tipsad om att köpa ett nytt relä istället för att köpa motstånd. Dock kan jag inte hitta mitt nuvarande relä på hojjen och tyvärr tickar det inte. Någon som vet var relät sitter på en SV650S -03?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT