Mini-trafikolycka

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
hej.

Jag körde precis och efter en kvarts körning var jag nere på marken. det var vid utkiksplatsen-öresundsbron i Malmö.

Jag kom körandes och ser en bil framför mig, nu är jag redan framme och det är sneda parkeringsfickor till höger och bilen vill parkera där, jag skall forsätta längre fram så jag slår ut v-blinkers och skall köra om (40km/h). bilen förflyttar sig då mot vänster (långt, rätt över v-körfällt och även lite längre, för att som han sa "ta ut svängen för att parkera (fickorna är sneda på "rätt" håll för honom. jag tvärnitan men åker in i hans bakre skärm och blir liggande, det är ingen fara för mig, hade skydd, men hojen är lite väre. det värsta är att styder har böjts på högra sidan, och lite repot på kåpor och lite på ramskruvarna, några repor på jackan också.
Jag har inte kontaktat försäkringen än, jag vill gärna ha lite råd i frågan.

PS. kom på själv att jag inte tog killes tel.nr :huvet

moha skrev:
2307862 hej.

Jag körde precis och efter en kvarts körning var jag nere på marken. det var vid utkiksplatsen-öresundsbron i Malmö.

Jag kom körandes och ser en bil framför mig, nu är jag redan framme och det är sneda parkeringsfickor till höger och bilen vill parkera där, jag skall forsätta längre fram så jag slår ut v-blinkers och skall köra om (40km/h). bilen förflyttar sig då mot vänster (långt, rätt över v-körfällt och även lite längre, för att som han sa "ta ut svängen för att parkera (fickorna är sneda på "rätt" håll för honom. jag tvärnitan men åker in i hans bakre skärm och blir liggande, det är ingen fara för mig, hade skydd, men hojen är lite väre. det värsta är att styder har böjts på högra sidan, och lite repot på kåpor och lite på ramskruvarna, några repor på jackan också.
Jag har inte kontaktat försäkringen än, jag vill gärna ha lite råd i frågan.

PS. kom på själv att jag inte tog killes tel.nr :huvet

Regnummer? Ring VV och ta namn sen hitta.se eller 118118. Så fixar du nummret. Erkände han att det var hans fel?

Jonte VSB R-T skrev:
2307874 Regnummer? Ring VV och ta namn sen hitta.se eller 118118. Så fixar du nummret. Erkände han att det var hans fel?

Ja då jag har reg nr. och namn vi fyllde i en sådan där skadeanmälan men har erkände inte att det var hans fel, inte jag heller för den delen. han tyckte det var oklart. men han skrev under att har bytte fil och jag att jag körde om, man har väl vejningspligt vid filbyte? han sa även att han inte såg mig trots att jag körde efter honom flera hundra meter.

har jag någon chans. styret är inte billligt :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...