Mini skyllt?

Ondketchup

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
KTM RC8R -11
Mini skylt?

Ja har köpt mig en Yamaha R1 -07a
o vill få tag i mini skylt o flytta in den under sitsen?Blir de mycket problem om man blir stopad av polisen?

/Johan

Last edited:
Jisses :rolleyes:

Vad är meningen med en MINISKYLT som ändå är olaglig........
Ja när polisen STOPPAR dig kommer du få böter.......

Skulle gissa på att teknikforumet nog är fel ställe för denna tråd......

Last edited:
Miniskylt som förmodligen har för liten text = böter.

Felplacerad / ej synlig skylt = böter.

Det räcker väl med att skylten, oavsätt storlek, inte är levererad av VV för att man skall få böter om dom är griniga.

Har haft miniskylt i 4 år utan böter, så dem 200kr hos dekaltrim har betalat sig för "nice outfit" även om jag skulle åka på en 15hundring nu.

Skaffa dig du en miniskylt OM DU VILL HA. Det växer väll inte så värst mycke poliser i buskgen kring Gnosjö ändå.

Har haft miniskylt hela säsongen, och det är rättså tätt med påliser i Södertälje men aldrig haft några problem, hitills. Ta i trä...

Är du manlig kör du utan, är du mesig kör du med mini, är du rädd kör du med orginal.

Staffan Åkerlund från polisen i Gnosjö tar ju bara cyklister utan lyse ändå:squid

Last edited:

Kör man utan reg skylt så ska man inte heller bli förvånad över att få konstiga miner och folk som försöker stoppa en för att de tror att hojen du sitter på är stulen m.m. (undrar hur tuff man är då hehe) Antar att de får ta konsekvenserna om något sådant skulle inträffa.
INGEN som har tänkt på det? :confused:

Last edited:
2400:- i böter i år för för liten skylt på fel ställe, dock väl synlig bakifrån, nu sitter original på.
2400:- kan jag köra upp i bensin istället!

Blev stoppad med miniskylt för någon månad sen. Detta räknades som att inte ha någon skylt alls och gav mig 1500:- i böter.

Har blivit stoppad tidigare, men då har de aldrig gett mig böter för det, utan mer "Är inte den där lite liten... ?".

Inte värt det om du frågar mig:)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...