Mini-regskylt

Lantis skrev:
Köpte nyss en skitproffsig skylt från Art Invest.

Pris 390 :-

Art Invest HB
Sävstigen 1
442 35 KUNGÄLV
Tel 0303-230638 fax 0303 - 10038
artinvest@telia.com

Lättast att bara maila en beställning.

Där köpte jag en till min förra hoj.. :banana Fast fick fel nummer första gången men mäkte inte de så jag körde runt i en månad med en nummerplåt till en opel :3freak

kan ju vara miniskylt men det måste vara vägvärkets skylt med signatur odyl annars är de inte ok

En lite äldre tråd kommer åter upp.... Hur ligger d till egentligen me lagar o böter kring miniskyltar ?? Ngn som vet?? Vart hittar man en till en rimlig peng?? :)

En lite äldre tråd kommer åter upp.... Hur ligger d till egentligen me lagar o böter kring miniskyltar ?? Ngn som vet?? Vart hittar man en till en rimlig peng?? :)

1500:- för att köra utan skylt , eller med felaktig skylt.
600:- va det innan höjningen va ?

Har jag rätt ?

Jösse:

Jo du har rätt!

Nummerplåtsflipp. ---------------------------------------------------------

Ville bara tipsa om e liten kul grej till sin nummerplåt som jag såg i usa. Man kan ju se direkt vad man kan "använda den till"

http://www.plateflipper.com/

kolla photos där har dom monterat den på en mc

http://feber.se/article_images/37789.jpg

tackar tackar!! :tummenupp verkar lovande!! dock så stör ja mig på att den fäller NER plåten..:mad: (ser jue hel skummt ut på en hoj...) hoppas den går att vända så den fäller UPP plåten ist...:gnissla

Inga fakta men har hört att det är lika mycket i böter när man kör med felaktig skylt som med utan skylt.....OM det skulle stämma fattar jag inte varför man orkar lägga ner tid på och fixa en miniskylt???

Scanna av din orginalskylt, förminska den till miniskyltsstorlek i datorn & skriv ut på fint papper. Laminera den sedan hos någon med lamineringsmaskin & vips så har du gjort din egna miniskylt för endast några kronor.

Resultatet blir riktigt bra, det kan jag lova!

Scanna av din orginalskylt, förminska den till miniskyltsstorlek i datorn & skriv ut på fint papper. Laminera den sedan hos någon med lamineringsmaskin & vips så har du gjort din egna miniskylt för endast några kronor.

Resultatet blir riktigt bra, det kan jag lova!

Men så blir du stoppad direkt när det mörknar ute för du har ingen reflex i ditt fina papper du har printat ut på.

1500:- för att köra utan skylt , eller med felaktig skylt.
600:- va det innan höjningen va ?

Har jag rätt ?

Njae, delvis...innan höjningen kostade det 400:-

Jösse:

Jo du har rätt!

Varför svara när du uppenbarligen inte vet :va

Inga fakta men har hört att det är lika mycket i böter när man kör med felaktig skylt som med utan skylt.....

Du har hört rätt!

Fick böter två ggr sommarn -06 (på bilen). Första för avsaknad skylt, och andra gången för för liten skylt...samma böter, alltså 400:-

Last edited:
Förminska skylten?

Nu när skattemärken inte behövs längre, är det ok att kapa ner skylten så den blir mindre?
Borde väl inte vara mot reglerna...

den ska vara orörd.
man får inte ens göra hål i den för att kunna skruva fast den på ett bättre sätt.

Nu när skattemärken inte behövs längre, är det ok att kapa ner skylten så den blir mindre?
Borde väl inte vara mot reglerna...

Det är inte okej, fortfarande olagligt med miniskylt och det finns inga planer på att göra skyltarna mindre pga avskaffandet av skattemärket.
Transportstyrelsen hade fått in massa förfrågningar på det när det avskaffades, de hade någon artikel om det men hittar inte på den nu.

EDIT: hittade på den

Hur mycket mindre (storlek) kan registreringsskyltarna göras i och med detta?

Det är inte aktuellt att ändra skyltarnas storlek. Måtten på registreringsskyltar är dessutom reglerade i gällande lagstiftning. Det finns också andra orsaker till skyltarnas storlek, till exempel läsbarheten för det mänskliga ögat (viktigt för polisen) samt läsbarhet för kameror (till exempel kameror för fartkontroll och trängselskatt).
http://www.transportstyrelsen.se/Va...registreringsskyltarna-goras-i-och-med-detta/

Last edited:
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...