mini reg skylt

ninja_agren

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
Kawasaki och gpz500s
nån som vet vart man kan köpa en mini reg skylt ??:tummenupp

fråga nr 2 vad är det förbelysningsregler som gäller för regskyltar och skyltens plasering??:fyllisar

Last edited:
Saxat ifrån polisens hemsida :

Registreringsskyltar

Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.

Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

Är det 1500 eller 2000 det kostar i böter för en sån nu? :va

1500 tror jag + alla andra böter man får när dom börjar kolla speglar, reflexer, däck, blås mm.

Jag har lärt mig att den faktiskt enda snutmagneten förutom hastigheten är regskylten och kanske att köra naken.

• 2. PLATS FÖR MONTERING
  • 2.1. Monteringsplatsen för den bakre registreringsskylten på en motorcykel, motorcykelkombination eller trehjuling skall vara belägen på fordonets bakre del på ett sådant sätt att
  • 2.1.1. skylten kan sättas inom de längsgående plan som går genom fordonets yttre konturer.
  • 3. LUTNING
  • 3.1. Den bakre registreringsskylten
  • 3.1.1. skall sitta vinkelrätt mot fordonets längsgående mittplan,
  • 3.1.2. får sitta lodrätt i högst 30° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd uppåt,
  • 3.1.3. får sitta lodrätt i högst 15° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd nedåt.
  • 4. HÖGSTA HÖJD
  • 4.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mer än 1,5 meter över marken när fordonet är olastat.
  • 5. MINSTA HÖJD
  • 5.1. Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mindre än 0,2 meter över marken eller mindre än hjulradien över marken, om denna är mindre än 0,2 meter, när fordonet är olastat.

dom säljer rätt fina mini skyltar på mässan för 299 tror jag det va..va lite sugen på en sån men...jag är för feg:näsblod

(eller för fattig)

1500 tror jag + alla andra böter man får när dom börjar kolla speglar, reflexer, däck, blås mm.

Jag har lärt mig att den faktiskt enda snutmagneten förutom hastigheten är regskylten och kanske att köra naken.

Garanterat, förutom tokvarvning eller wheeelande, det bästa och enklaste sättet att få tillfälle att prata lite med polisen. Tyckte förr att 400:- spänn kunde man ta, men 1500:- är det inte värt. De flesta jag kör med har plockat bort sina småskyltar.

det blir nog ingen mini då försäkringer dra nog så mycket pengar :P men en snygg skylt hållare blir det nån som har nån bra sida till det ?

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick