Hej, här är lite konsumentinformation för er som funderar på att köpa en Miniquad. Var på förmiddagen och hämtade ut min Miniquad på Bussgodsdentralen i Farsta söder om Stockholm. Jag har köpt den på Minimotocenter. Hela affären har fungerat smidigt, från beställning, till leverans och betalning. Jag lade min beställning via Minimotocenters hemsida förra onsdagen 11/1. De levererade paketet till Bussgods på fredagen 13/1. Bussgods transporterade paketet till Stockholm tisdag förmiddag 17/1 (igår alltså) och jag hämtade ut paketet idag. Enda minuset är Bussgodscentralens öppettider som är vardagar 9-16 vilket betyder att man måste ta ledigt från jobbet. En bra sak är att man betalar när man hämtar ut paketet och slipper förskottsbetalning och sånt skit. Vid ett första ögonkast slås man direkt av att ytskiktet inte är vad man är van vid. Ingen Japanfinish direkt utan mera åt f d östsstatshållet till. Alla som köpt något tillverkat i Polen på 80-talet inlindat i smörpapper vet vad jag menar. Låt oss kalla det China Rough, eller något sånt. Inget som får en att fundera på kvaliteten utan bara en påminnelse om hur långt man kommit i Japan när det gäller ytskikt, något man som konsument har börjat ta för givet. Det är ju förståss väldigt naivt att tro att en Miniquad för 3290 kr ska se ut som en CBR600. Quaden var seriöst förpackad i en rejäl kartong och hela paketet som vägde behagliga 26 kg gick in på tvären i lastutrymmet i en Volvo V70 Kombi. Den levererades med en behållare för att blanda premix, en kortfattad handbok, några monteringsverktyg och ett ark med fuskdekaler. En dekaler del får en att undra lite. He he. Hur många Kayabagafflar det sitter på en stelbent Miniquad? Nåja, kul ska det bli i alla fall, för lillen alltså. Jag får knappt plats på den trots mina smala 182 cm.