mini hitler

Tragiskt..Detta är ett typiskt utbrott för ett sk Dampbarn.
Jag har sett detta många gånger i min närhet och det mest jobbiga är för barnen efteråt då dom får en fruktansvärd ångest över det dom sagt och förstört.
Man når dom inte med ord under ett utbrott,dom hör och vet att dom gör fel men *stoppsignalen* fungerar inte.
Att hålla om dom hårt kan få ett utbrott att gå över snabbare men då gäller det att man själv är fysiskt stark.

Glädjedödare vart jag förmodligen nu men att leva med dampbarn är en vardag för många och fruktansvärt jobbigt för alla berörda.

Matulda skrev:
2676140 Tragiskt..Detta är ett typiskt utbrott för ett sk Dampbarn.
Jag har sett detta många gånger i min närhet och det mest jobbiga är för barnen efteråt då dom får en fruktansvärd ångest över det dom sagt och förstört.
Man når dom inte med ord under ett utbrott,dom hör och vet att dom gör fel men *stoppsignalen* fungerar inte.
Att hålla om dom hårt kan få ett utbrott att gå över snabbare men då gäller det att man själv är fysiskt stark.

Glädjedödare vart jag förmodligen nu men att leva med dampbarn är en vardag för många och fruktansvärt jobbigt för alla berörda.

Håller med, tycker faktiskt lite synd om ungjäveln.

GsxrAbuser skrev:
2676220 Håller med, tycker faktiskt lite synd om ungjäveln.
Fast jag tror iof. det är ett fruktansvärt tillgjort klipp.
Riktiga dampbarn är inte att leka med dess värre.

sEiKo skrev:
2676242 Fast jag tror iof. det är ett fruktansvärt tillgjort klipp.
tillgjort?
det är ju ett tvättäkta WoW/CS-damp!(sorry om han nu har damp, men den typen av utfall/ryck kallas iaf här för CS-damp) synd bara att de inte va cs han spela..:rolleyes:
ganska skoj att se den utan text förstå gången ock försöka förstå vad som händer, då verkar han scizofren delux!
men nu efter att ha sett den med text, tycker man ju bara synd om killen, han måste ju verkligen ha en sjukdom..:(

Matulda skrev:
2676140

Nej, bra veta att det kan röra sig om ett damp barn när man aldrig sett ett barn med damp.

HannesH skrev:
2676285 tillgjort?
det är ju ett tvättäkta WoW/CS-damp!(sorry om han nu har damp, men den typen av utfall/ryck kallas iaf här för CS-damp) synd bara att de inte va cs han spela..:rolleyes:
ganska skoj att se den utan text förstå gången ock försöka förstå vad som händer, då verkar han scizofren delux!
men nu efter att ha sett den med text, tycker man ju bara synd om killen, han måste ju verkligen ha en sjukdom..:(

Först WoW/CS-damp sen en riktig sjukdom:va

bra veta att det finns tillfällig CS-damp, ifall man skulle råka på någon med det:näsblod

hur många tangentbord har du kraschat :rolleyes:

Last edited:
Haha ungefär samma damp som jag fick när hv krossades av mora:hihi

sEiKo skrev:
2676242 Fast jag tror iof. det är ett fruktansvärt tillgjort klipp.
Precis så där ser det ut i verkligheten med barn som har damp. Ett utbrott kan pågå i ett par timmar och hända ett par ggr varje vecka. Jag har haft hand om ett barn med damp under tre år och vet verkligen vad det innebär och krävs.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att riktiga dampbarn är inte att leka med??

KGK skrev:
2676556 Nej, bra veta att det kan röra sig om ett damp barn när man aldrig sett ett barn med damp.
Det handlar så mycket mera än utbrott hos dom här barnen.Inlärningssvårigheter,utanförskap för dom är medveten om att dom är *annorlunda* dom har dåligt självförtroende och behöver mycket förberedande inför nya saker.Drt kan handla om en sån enkel sak som att göra en utflykt till ett nytt ställe som måste förberedas i flera dagar innan och ändå gå helt i stöpet då dom inte klarar av det utan slutar i hallen i ett utbrott.

Vanliga barn som gör fel och är medveten om det kan du få att sluta upp med med en tillsägelse eller *hot* om bestraffning, man kan bli straffad med utegångsförbud,indragen veckopeng osv.. handling-konsekvens.
Ett dampbarn kan du inte tala med bestraffa på samma sätt då dom inte kan se och förstå det under ett utbrott då dom är princip okontaktbar.

Ju färre utbrott ett dambarn får desto större chans att lära barnet att ta kontrollen innan det går överstyr, det är en lång resa och det kräver mycket från föräldrarna och andra vuxna i dess närhet.

KGK skrev:
2676556 Nej, bra veta att det kan röra sig om ett damp barn när man aldrig sett ett barn med damp.

Först WoW/CS-damp sen en riktig sjukdom:va

bra veta att det finns tillfällig CS-damp, ifall man skulle råka på någon med det:näsblod

hur många tangentbord har du kraschat :rolleyes:
Ja, om man ser den utan text, som ja gjorde för ett bra tag sedan, så verkar det bara vara ett sådant, men efter att ha sett den med text, så verkar han ha en sjukdom..
och att råka ut för ett, riksen är kanske inte så stor, om du inte befinner dig på ett stort och långt lan, där det är stor "press" på killarna som spelar just CS..

Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG har tagit sönder någonting till en dator eller någonting annat med våld. Har det gått sönder något, så har det varit pga av att jag spillt dricka eller likande, påtex. tangentbordet. Men har dock sett en hel del liknande utbrott, från annars fullt normala personer.

Ringo skrev:
2676825 Hur blir dampbarn när dom blir äldre?
Dom kan vara precis som vilken som helst under förusättning att rätta resurser dvs i skolan. på fritiden, mycket stöd till familjen i form av tex stödfamilj som kan avlasta ngn helg i månaden.
Men som dom flesta vet så är skolans resurser små,kontaktfamiljer är det stor brist på i alla kommuner.
Tyvärr så är det så att där resurser inte sätts in tidigt händer dom saker vi läser i tidningar ibland: 12åring knivhotade lärare där jag personligen kände barnet och där föräldrar gång efter annan bett om stöd och hjälp men det fanns ingen att få.
Det gäller oxå att vi vuxna när våra barn kommer hem från en skoldag och berättar olika saker om ett visst barn att man direkt säger : Den där jävla ungen ska jag ta och... utan ta reda på fakta och prata med sitt eget barn om dessa saker.
För ungar är grymma mot varandra och dom tycker det är skoj att reta någon som reagerar starkt och får ett *damputbrott* för det tycker vissa vuxna oxå när man läser denna tråd.

Har det för att det finns fler klipp med den där ungen där han beter sig som ett mongo, och dom är uppenbart fake. Jag skulle tro att det här klippet är det också. Tvivlar inte på att det kanske trots allt är nåt fel på han, men jag tror inte han är arg på riktigt i klippet. Sen ser det ju inte direkt ut som att han spelar heller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg