Mini-dv Kamera/Problem överföring till datorn

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Som rubriken antyder så vill ja ha hjäp med hur man gör detta. När jag har kopplat in kameran till datorn så vill den inte föra över filmen. Jag har pinnacle studio 9 som redigeringprogram men det går inte ställa in så att det funkar för min kamera. Det står nått om att kameran ska vara inkopplad i port 1394 men jag fattar inte vad den menar....? Kameran är en panasonic nv-gs11 om det är någon som har en sådan så kan ni ju skriva hur ni gjorde. Det följde med några program men man kan inte behandla filmer bara bilder med dem programmen.
Jag har installerat alla drivrutiner och det funkar att ha den som webcam, samt att föra över stillbilder men inte film.

Bifogat

• l094668.jpg
    l094668.jpg
    17.1 KB · Visningar: 51
Har du installerat drivrutiner för kameran elller drivrutinerna för firewire portarna.

zpeppy skrev:
Hej!

Som rubriken antyder så vill ja ha hjäp med hur man gör detta. När jag har kopplat in kameran till datorn så vill den inte föra över filmen. Jag har pinnacle studio 9 som redigeringprogram men det går inte ställa in så att det funkar för min kamera. Det står nått om att kameran ska vara inkopplad i port 1394 men jag fattar inte vad den menar....? Kameran är en panasonic nv-gs11 om det är någon som har en sådan så kan ni ju skriva hur ni gjorde. Det följde med några program men man kan inte behandla filmer bara bilder med dem programmen.
Jag har installerat alla drivrutiner och det funkar att ha den som webcam, samt att föra över stillbilder men inte film.

Skaffa du dig en firewirekabel så kommer det garanterat att funka... USB väl bara till för web-cam funktion samt bildöverföring...dvs inte film som du spelat in.

/KaliZ

Edit: Äh jag var för längsam ser jag nu. Min bandbredd e tydligen upptagen med annat...

Last edited:
KaliZ skrev:
Skaffa du dig en firewirekabel så kommer det garanterat att funka... USB väl bara till för web-cam funktion samt bildöverföring...dvs inte film som du spelat in.

/KaliZ
abstruse skrev:
Stick och köp en FW-kabel så har du löst problemet.
Ska jag skriva det en gång till för säkerhetsskull ....... hehe
Köp en kavva!

Problemet fixat, var och köpte en firewire kabel och allt funkar perfekt

Tack för hjälpen :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT