Mini baklyse till Husa -02?

Carpe me skrev:
Ah surt, bara att tjöööpa e-godkännt. Ska själv besikta moppen snart, måste bara strypa ner den lite grann först så inte besiktningsmannen ger mig smisk.

Antar att du menar att den lyser riktigt bra :nicka
om du tycker Anus är bra :lol

inget illa menat..

philsson skrev:
om du tycker Anus är bra :lol

inget illa menat..

:mad: luras inte sådär. Då kan jag nog skippa det dära lyset. Vill gjärna synas och inte bli helt överkörd. + jag kör på lånat kort :näsblod

Carpe me skrev:
:mad: luras inte sådär. Då kan jag nog skippa det dära lyset. Vill gjärna synas och inte bli helt överkörd. + jag kör på lånat kort :näsblod
Jag menade att det lös riktigt dåligt. Man får bromsa för att det ska lysa någorlunda men lyser det gör det. lånat kort?.. :va låter ju smart.. "lånad" hoj också? :rolleyes: Humorn är på topp idag. :hihi ursäkta jag är lite trött

Last edited:
philsson skrev:
Jag menade att det lös riktigt dåligt. Man får bromsa för att det ska lysa någorlunda men lyser det gör det. lånat kort?.. :va låter ju smart.. "lånad" hoj också? :rolleyes: Humorn är på topp idag. :hihi ursäkta jag är lite trött

Mjo förstod det, näe kör inte utan om du tror det :). Välldigt icke lånad hojj =)

philsson skrev:
vad menar du då med lånat kort.. blir mycket off topic nu. :D

Haha jo lite offtopic, har handledare och kör ju på hans kort när vi är ute och kör. Så då är det ju lånt :näsblod

Carpe me skrev:
Hur funkar dina blinkersar och baklyse? Syns det ens? :confused:

Blinkersena funkar utmärkt, sitter en bra lampa i dem å en polerad reflektor till skillnad mot de riktigt billiga skitet som man kan köpa hos div. handlare.
De där e från Louis.de om jag inte e för gammal å glömsk, e-märkta med.

Bakljuset får Dice svara på men jag gissar att det e samma som jag har på Verten å det e rätt ballt även om ljuset e lite tamt. E-märkt ska de va med.

d1ce skrev:
Ne, det lös lite dassigt, men det var e-märkt och ingen som klagade.

//@

Ok, duger för mig :näsblod. Får skicka iväg en beställning till louise såfort pengarna trillar in på kontot

Carpe me skrev:
Ok, duger för mig :näsblod. Får skicka iväg en beställning till louise såfort pengarna trillar in på kontot

Låter som en bra idé... Röven måste se bra ut, det är den som gör det :arsele

Eller vad säger du kiko bubben? ;)

//@

d1ce skrev:
Låter som en bra idé... Röven måste se bra ut, det är den som gör det :arsele

Eller vad säger du kiko bubben? ;)

//@

Ähhh ... reglementsenligt skylt å stänka e coolt! :tummenupp

fixat lampa nu. En original husaberg lyckta 06. Men den har ingen E märkning eller skylltbelysning. Är den godkänd ändå or what? :va borde ju vara godkända om de sitter original på en redan LV reggad hoj?. :confused:

philsson skrev:
fixat lampa nu. En original husaberg lyckta 06. Men den har ingen E märkning eller skylltbelysning. Är den godkänd ändå or what? :va borde ju vara godkända om de sitter original på en redan LV reggad hoj?. :confused:
Är det ingen E-märkning är den troligtvis inte godkänd.Standard är väl lyset som kom -00,den mindre läppen som kom -06 är väl med som competition tillbehör,finns väl inte plats för Std. nymmerskylt från VV heller?

Åmotar´n skrev:
Är det ingen E-märkning är den troligtvis inte godkänd.Standard är väl lyset som kom -00,den mindre läppen som kom -06 är väl med som competition tillbehör,finns väl inte plats för Std. nymmerskylt från VV heller?
Jo det finns förborrade hål för nummerskyllt. Tanken slog mig om det fanns 2 lampor, alltså själva lycktglaset. En E märkt och en som inte var. :confused: :va

philsson skrev:
Jo det finns förborrade hål för nummerskyllt. Tanken slog mig om det fanns 2 lampor, alltså själva lycktglaset. En E märkt och en som inte var. :confused: :va
Det finns bara ett art.nr. i reservdelslistan,ett KTM nr. -04 och nyare.Men även KTM har ju en annan läpp som std. ,med lika lykta som Husaberg.
Hål för skylt finns,men hur ser det ut med en svensk jätteskylt?Skylten är ju snudd på för stor med Husaberg std.skärm. :va

Åmotar´n skrev:
Helt rätt !!

Såhär står det i listan av ändringar till 2006
"Number plate: New part, racing number plate with new design, additional to standard part"

Standard är fortfarande det stora, fula lyset men ett nytt originaltillbehör finns.

Philsson -> Bara för det är ett originaltillbehör betyder inte det att det är homologiserat osv.

hmm.. ok grabbar då har vi klarat upp det också. Alltså inte besiktiga med den nya lycktan. :brinnerup

philsson skrev:
hmm.. ok grabbar då har vi klarat upp det också. Alltså inte besiktiga med den nya lycktan. :brinnerup
Vanlig besiktning går nog bra. Regbesikta är en annan femma, görs av annat folk som gör det med andra saker som de kollar hårdare på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman