Mingves är tillbaka

abstruse skrev:
Välkommen till team green. :)
Hehe, tack. Nu gäller det bara hitta ett lämpligt objekt. Såg Tomten sålden en här i GBG. Den måste vara grön oxå för team green :D

//M

Silwer är inte bannad, om man är bannad så står det "Bannad" utan utropstecken, han skrev det där innan Swedie fixade så att man inte kunde skriva det där.

Skriver man bannad där nu så blir det "******"

Edit: Silwer har nog inte tid till SH nu.

Edit2: Välkommen tillbaka Mingves! :hej

Edit3: Stvafle

Edit4: Stvafle igen! :mad:

du kommer trivas som fisken i gbg-delen...:) många pollar, listor, överflödiga komentarer och en 5-6 trådar sådär, med mc-relaterade frågor, telfonlistor och info....

lagom! :tummenupp

välkommen tillbaka!

bagerah skrev:
du kommer trivas som fisken i gbg-delen...:) många pollar, listor, överflödiga komentarer och en 5-6 trådar sådär, med mc-relaterade frågor, telfonlistor och info....

lagom! :tummenupp

välkommen tillbaka!
GBG-delen här kommer jag.
Bra tips, Bagerah!

Mingves skrev:
Japp, denna gången blir det en beggad ZX9 som nyast -98 i max 35-40kkr klassen med halvförsäkring.
Gör inte så mycket om man tappar den eller så när den inte kostar mer :banana
Jag har lärt mig att man inte ska köpa en kompromiss heller, trajjan jag köpte var kul men inte egentligen den hoj som jag ville ha. Då ska man inte lägga så mycket pengar heller.
Men man blir ju äldre o visare för varje år som går och i år blir man ju gubbe....men än är det lång tid kvar....

/M

Välkommen tillbaka :tummenupp

Jag håller med, du skulle köpt den hoj du ville ha med en gång, samt att det inte gör något att ha en "billigare" som inte ruinerar en om man "råkar" tappa den i backen en eller 2 ggr.

// Henke

Välkommen! Kul att du är tillbaka Mingves! :tummenupp

Betyder det att du ska ha tillbaka skinnstället nu? :gnissla

Welcome back Mingves!!
Tycker du ska hålla dig på långbrädan istället ja.... :banana

Både HanneZ å Silwer brukar hänga i chatten.
HanneZ då något mer frekvent.
Silwer tyckte att det blev för mycket tjaffs så fort man skrev något här på forumet så han orkar inte lägga sig i disskusionerna längre har jag fattat det som.

Men på chatten är inte för vilka mesar som helst, risken för personangrepp, mobbing och dyl är ytterst hög. :finger

Mingves skrev:
Japp, denna gången blir det en beggad ZX9 som nyast -98 i max 35-40kkr klassen med halvförsäkring.

Och kom ihåg: -98 kom den nya modellen som är bla 30 kg lättare och mycket roligare!:mattias
En sån får du för dina 40k.

chrilla skrev:
Välkommen! Kul att du är tillbaka Mingves! :tummenupp

Betyder det att du ska ha tillbaka skinnstället nu? :gnissla
japp en dag så hänger det inte längre i din garderob....hehehehe
Närå, jag har dumpat lite extra vikt så nu får det bli en storlek mindre ytterligare.

Nä, denna gång skall jag köpa ett helställ, kollar lite på Spyke vartex, heter det så?

Juha, jag kollar främst på -98an. Men om man hittar en fin bra välservad äldre 94-97a så kan den va ok med :banana
Man får ju mer för pengarna, vikt alltså.....

/M

Last edited:
Mingves skrev:
Jupp, man e tillbaka... :hihi
Trodde man skulle kunna gå in här helt osedd och titta runt lite, men icke! :D
Jag hade lovat mig själv att inte börja kolla på hoj men så av nån anledning så...
Förra gången förköpte jag mig och jag kunde inte njuta av att åka. Mådde kass varje stund för hojen stod i garaget och "kostade pengar". Försökte lura mig själv att det berodde på att jag inte gillade hojar men det var bara en dålig undanflykt!
Och Ja, denna gång blir det något billigt. Om jag hittar ett lämpligt objekt.

Det är kul att vara tillbaka:)

//Mats

Då får man se dig vid GT till våren igen då :tummenupp

2fast4hjo skrev:
:rodnar tack

(Off topic, men rq vad är det för hostmedicin du har fått :confused:

Vid kraftig hosta är Lepheton bättre än Mollipect, hostar själv mig igenom hela vintern pga infektionskänslighet, host host)

Jag hatar vintern :mad:

Jag gick på apoteket och köpte Bisolvon. Funkade inte först men jag sov faktiskt till halv fem sen var de tvär kört! :huvet

Så jag tror de funkade efter ett tag. Den är ju receptfri.

Tack för bra tips iallafall.
Ska nog ta mig en hutt nu igen. Asså med hostmedicin (tyvärr). :rolleyes:

Mingves skrev:
Jupp, man e tillbaka... :hihi
Trodde man skulle kunna gå in här helt osedd och titta runt lite, men icke! :D
Jag hade lovat mig själv att inte börja kolla på hoj men så av nån anledning så...
Förra gången förköpte jag mig och jag kunde inte njuta av att åka. Mådde kass varje stund för hojen stod i garaget och "kostade pengar". Försökte lura mig själv att det berodde på att jag inte gillade hojar men det var bara en dålig undanflykt!
Och Ja, denna gång blir det något billigt. Om jag hittar ett lämpligt objekt.

Det är kul att vara tillbaka:)

//Mats

Köp en ER5:a :tummenupp

juha01 skrev:
Och kom ihåg: -98 kom den nya modellen som är bla 30 kg lättare och mycket roligare!:mattias
En sån får du för dina 40k.

Det är inget fel på dom äldre, man får hänga mera i kurvorna men det ser ju bara proffsigt ut :tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år