Mineralolja

Jygge

Jygge
Gick med
24 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Efter att ha läst om oljor del 1 och 2 så undrar jag om någon har ett tips om en bra mineralolja att ha till att blanda sin egen delsyntet och ställs det särkillda krav på den som det görs för en del- o helsyntet olja för mc :confused:

Efter att ha läst om oljor del 1 och 2 så undrar jag om någon har ett tips om en bra mineralolja att ha till att blanda sin egen delsyntet och ställs det särkillda krav på den som det görs för en del- o helsyntet olja för mc :confused:

Då har du inte läst ordentligt! ;)
Det står allt du behöver veta i tråd 2 (vill jag minnas. kapitlet om delsyntet)
Men alltnog. jag repeterar:

Ingen olja blir starkare än sin svagaste länk, så leta inte upp en skitolja och blanda med en bra syntet, i hopp om att det iaf blir "halvbra".

Betrakta resultanten av kvaliteen efter blandning som den som sämsta ingående oljan har.

Annars:

Blanda på och var happy!

Biltemas mineral är exvis en BRA och ff BILLIG mineral.

P.S Ställ gärna frågorna i oljetrådarna fortsättningsvis, så ser jag dem lättare!Tack.

Tror jag läste allt och förståd att ingen "kedja" är starkare än den svagaste länken.. Men det jag har hittat i mineralolje väg var en Q8 Straight 50
SAE 50W när jag leta lite snabbt på nätet och undrar om man vill ha 10W-40 delsyntet kan man blanda med en mineralolja som är 50W o en helsyntet 10W-40 och ville ha tips på en mineralolja som är bra och är det skillnad på en mineralolja för mc lr bil? Känns som man ställer newbie frågor :huvet.. Artikel nr på biltemas mineralolja?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back