Mine handsker lugter

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Mine handsker STINKS ! :zpy :zpy

Hur kan jag ta bort lugten ? Jag har haft dom i tvättmaskinen, men det ändrede ingenting...

Vad kan jag göre ?? (udover at köpe nye handsker)

Dålig lukt i kläder beror nästan alltid på de bakterier som älskar att äta svett och kroppsvätskor. Det finns mikrober som lever på våran utsöndrade vätska och hudflagor.

Ta såpa och blanda med vatten, skölj sedan handsken från insidan med lösningen. Låt det dra in lite i tyget och skölj med vatten.Upprepa om lukten finns kvar. Såpa är bakteriedödande och tar samtidigt bort lukten. Inte knepigare än så.:)

Jag har hört att man kan lägga t.ex. skor och annat som brukar lukta i frysen och på så sätt avliva bakterierna... Nån som har testat? Funkar det?

Lägg dem i frysen eller i ugnen (ca 200 grader) då dör alla bakterierna, risken finns att handksarna dör också ;)

När jag köpte mina så fick jag några påsar med något roligt i, det kanske var det de var till för, stink-killers.

Haft samma problem med mitt ryggskydd. Finns en tråd om det någonstans.

Såpa fungerade nästan inte alls.

Ättikssprit fungerade något bättre, men lukten höll sig bara borta en väldigt kort stund.

Till sist slängde jag det i klorin över natten och fick ett beigt (hur fan böjer man beige utan att det ser idiotisk ut? Det där skall visst vara rätt... urk!) ryggskydd som höll sig luktfritt under ett antal timmars användande i alla fall.

Nu stinker skiten igen.

Lösningen blir att köpa nytt. Jävla skit.

frysen skall ju hjälpa...

Tvätta hanskarna för att sen lägga dom i frysen över natten, därefter lägger du grejerna i klorin natten därpå för att sen tvätta dagen efter dom igen.

fungerar inte det så tar du och eldar upp skiten för att sen köpa nya. alternativt att du köper en klädnypa och sätter på näsan så slipper du tvätta varesig ryggplatta och handskar..

Jag har hört att man kan lägga t.ex. skor och annat som brukar lukta i frysen och på så sätt avliva bakterierna... Nån som har testat? Funkar det?
Testade att lägga in frun - det blev bara ett ännu surare resultat :mad:
.....värsta var att kotletterna blev oätliga... :gnissla

En kapsyl klorin i ett glas vatten.
Sätt på dig handskarna, häll i den ljumna klorinlösningen i bägge hanskar.
Jolma omkring en stund.

Skölj ur.

KLart!

Luktfritt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!