Mindre effekt efter mappning?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Hej

Idag lämnade jag in min hoj till en verkstad för att sätta in min Power Commander, vilket jag inte klarar själv. Det fanns inga färdiga kurvor att ladda ner för min årsmodell med Leo Vince och K&N-filter, så de fick ta en mappning från en 06:a med Micronburkar.

Nu efteråt tycker jag att den låter "torrare", typ som en glidare. Den går jämnare på låga varv, men lite av knuffen som kom på högre varv är borta. Är det normalt att det kan bli så? Nån som känner igen detta?

Borde inte spela någon roll vad dom börjar på för någon map, bara en startpunkt endå.

När de gäller knuffen som försvunnit kanske detta beror på att en dip i vridmomentkurvan har försvunnit så du har ett jämnare och troligen högre vrid över hela registret. Du borde se detta på din före och efterkurva från dynon.

Borde inte spela någon roll vad dom börjar på för någon map, bara en startpunkt endå.

När de gäller knuffen som försvunnit kanske detta beror på att en dip i vridmomentkurvan har försvunnit så du har ett jämnare och troligen högre vrid över hela registret. Du borde se detta på din före och efterkurva från dynon.

Jo fast den är inte bänkad så jag har inga före- och efterkurvor. Men jag ska lämna in den på bänkning om två veckor. Får hoppas att det rättar till sig då. Jag gillar ju ett lite sportigare register med en puckel högt upp i varv, och då känns det ju trist att få det motsatta.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back