Mindre bromsskivor till R1-fälg

Ingen som vet vilka av R6:ans skivor som passar rakt av, är det som Larzon säger 03-04, eller är det fler årsmodeller?

Ingen som vet vilka av R6:ans skivor som passar rakt av, är det som Larzon säger 03-04, eller är det fler årsmodeller?

Kolla mina ISR annonser under min profil, har även en r1 04-06 gaffel liggandes...

r6 03-04 är iaf samma bultmönster som r1 från 07 och uppåt . dock olika skivor.
Sålde just ett par 310 skivor som var r1 men var menade till min r6. Blev missberäkning på diametern men de passade rakt av på fälgarna.

Jag googlade mig fram efter "specifikation yamaha R1" och "specifikation yamaha r6"
när jag höll på leta, de har bytt skivor en jäkla massa ggr, men som sagt, det är främst diametern som skiljer sig och bultcirkeln verkar vara samma på många.

R1 98-03 har tre ekradfälg med 298 mm skivor,6 bultar ,samma har R6 från den kom till 02
R6 fick nya fälgar 03 och 04 med 5 bultar 298 mm skivor, samma fälg används from 04 och framåt på R1 men R1 04-06 har 320 mm skivor 5 bultar, from 07 har R1 310 mm skivor och sexkolvs ok.
R6 from 05 och framåt fick 310mm skivor men 4 kolvsok.
Alla 4 kolvsok har samma bromsbelägg..
Sen är det lite skillnad på avståndet mellan skivorna från dom "gamla" fälgarna till dom nya..
Men Yamaha använder samma nya 5 ekrade fälgar till fler modeller med dom gamla typen av ok som Mt03, XJ6 tydligen även FZ6
Ring om det är nått som är oklart..ler

Tack för infon boys!

Jag ringer dig senare idag Larzon.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...