Mindre bra tändstift

2 av 4 stift saknade elektroder på våran ERF hoj, stiften har gått ca.30 timmar, konstigt nog funkade hojen perfekt varje tävling, lättstartad och bra klipp i motorn.

GSXR1100R skrev:
2 av 4 stift saknade elektroder på våran ERF hoj, stiften har gått ca.30 timmar, konstigt nog funkade hojen perfekt varje tävling, lättstartad och bra klipp i motorn.
Tycker det verkar skumt... Undra hur det skulle märkas på en 2 eller tillocked en 1 cylindrig hoj. Om den ens skulle fungera. :rolleyes:

GSXR1100R skrev:

min granne (som jobbar på elsäkherhetsverket) påpekade för mig att gnistan troligen når över vid högre varvtal för att spränningen blir så hög då.....

Verkar vara rätt stift iaf, såg på en site att det ska vara NGK CR9E eller ND U27ESR-N, massa bra info där.
Rengör filtret och kolla i en verkstadshandbok så ingen fibblat med förgasarna.

Last edited:
Biker66 skrev:
Verkar vara rätt stift iaf, såg på en site att det ska vara NGK CR9E eller ND U27ESR-N, massa bra info där.
Rengör filtret och kolla i en verkstadshandbok så ingen fibblat med förgasarna.

jo jag googlade lite och såg att det var rätt, men det står juh inge datum för när de vart ditsatta....

jag har beställt ett nytt filter, men det tar några dagar innna jag får det. tror inte har jag har KN filter! så jag åkte nytt orginal filter! sen får jag väl åka till någon verkstad och fixa inställnignarna på förgasarna....

nike83 skrev:
jo jag googlade lite och såg att det var rätt, men det står juh inge datum för när de vart ditsatta....

jag har beställt ett nytt filter, men det tar några dagar innna jag får det. tror inte har jag har KN filter! så jag åkte nytt orginal filter! sen får jag väl åka till någon verkstad och fixa inställnignarna på förgasarna....
Du kan ju alltid köpa KN filter. :tummenupp

nike83 skrev:

Köp ett rengöringskit till ditt filter. det du har är tvättbart och går att använda om och om igen.

nike83 skrev:
hur vet du att jag har ett tvättbart filter? hur ser man på sitt filter om det är ett KN filter?

Har själv ägt en zxr 750 j1 och det filter du visar är ett originalfilter. Det filtret är tvättbart.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien