nike83
snart NYdöd sporthojare
Här om dagen tänkte jag: Hmmm kanske jag ska kolla tändstiften inför våren. Jag har nämligen aldrig kollat dem (har haft hojen i ett år). Tog bort kåpor och tanken och tog ur första tändstiftet, fick nästan en chock, den största delen av elektroden var borta på tändstiftet
. Ojdå , tänk om den andra delen har ramlat ner i cylindern???? :kocko monterade loss de andra tändstiften och det visade sig att 2 av 4 elektroder var borta.
Talade sedan med lite äldre hojåkare, som sa att det var nog ingen fara. Att troligen så var de bortbrända och inte gjort någon skada.
Forstätte sedan med att kolla luftfiltret. USCH va äckligt
så inge trevligt ut.
Så det blev 4 nya tändstift och ett nytt luftfliter... kanske de var tur att jag kollade tändstiften skulle vara kul att veta hur länge de har sett ut sådär...
biforgar mindre bra bilder på tändstiftena och luftflitret
over and out!

Talade sedan med lite äldre hojåkare, som sa att det var nog ingen fara. Att troligen så var de bortbrända och inte gjort någon skada.
Forstätte sedan med att kolla luftfiltret. USCH va äckligt

Så det blev 4 nya tändstift och ett nytt luftfliter... kanske de var tur att jag kollade tändstiften skulle vara kul att veta hur länge de har sett ut sådär...

biforgar mindre bra bilder på tändstiftena och luftflitret
over and out!