Mina polerade fälgar...Kommentarer!!

E22 skrev:
varför man gör det själv...
*för att det blir bättre, (antagligen,men de får vi ju bevis på när fotona är av bättre kvalle)
*de ligger stollhet i det ( bevis på att man inte har tummen mitt i näven,röven)
*det är billigare i längden
*(personlig åsikt) man uppskattar det mer..
flera av dom punkterna var lite "det är så gött när man slutar dunka huvudet i väggen." :huvet :D

E22 skrev:
*för att det blir bättre, (antagligen,men de får vi ju bevis på när fotona är av bättre kvalle)
*de ligger stollhet i det ( bevis på att man inte har tummen mitt i näven,röven)

*Hmmm jag vet inte om det blir bättre, har inte den tiden och tålamodet som krävs för o göra det själv.
*Stollhet vet jag inte ens vad det e :D
*Billigare...Inte om du jämför all tid du sparar in o kan göra något vettigt för!
*Uppskattar det lika mycket om som jag gjort det själv!

E22 skrev:
blablablabla.........bla..bla osv

crashtestdummy skrev:
flera av dom punkterna var lite "det är så gött när man slutar dunka huvudet i väggen." :huvet :D
Tycker du värkligen det är sååå jobbigt??
Själv har jag polerat en hel del...kan bara säga att kännslan man får när den där biten metal förvandlas från sunkigt grått till spegelfinish under lumpskivan...den är ovärderlig...!!!
Autosol sa någon.......tjaaaaa om ma inte har några större krav på bling blinget...(inget illa ment)

Farmer skrev:
autosol och en trasa... det blir minst lika bra om man lägger ner lite tid...

Hoppas du har gott om tid om du ska börja från scratch med autosol och en trasa.... Hojjen klar till säsongen 2025.... :hihi

E22 skrev:

Ja den där stollheten är så jobbig. En riktig stolle krävs det för att orka putsa så mycket på ett par fälgar.

Man kan ju faktiskt lämna in dem och få grova gjort (nästan perfekt) och sen göra det perfekt när man får hem dem sen igen

/oXydex

oXydex skrev:
Ja den där stollheten är så jobbig. En riktig stolle krävs det för att orka putsa så mycket på ett par fälgar.

Man kan ju faktiskt lämna in dem och få grova gjort (nästan perfekt) och sen göra det perfekt när man får hem dem sen igen

/oXydex
Stollighet heter det:lol

Är det nån som har testat att borsta fälgarna istället? Borde inte det kunna bli ganska bra om man inte orkar polera till spegelblankt, eller är det "lika bra" att blankpolera när man har ändå kommit så långt? :va
Lacken på mina fälgar är lite sunkig nämligen.

oXydex skrev:

/oXydex

Vissa kallar det stollighet, andra hantverk... :lol

Hur påverkar man fälgens hållbarhet genom att man polerar fälgarna?

Last edited:
vissa mekar hoj, andra är kvar i skolan på rättstavningstimmmen & har tummen mitt i näven.. :D

Pirro skrev:
Hur påverar man fälgens hållbarhet genom att man polerar fälgarna?

Man får nog gnubba med Autosolen tills fingrarna ramlar av innan man har fått bort så mycket gods att fälgen har blivit märkbart försvagad.

E22 skrev:
vissa mekar hoj, andra är kvar i skolan på rättstavningstimmmen & har tummen mitt i näven.. :D

...och andra kör hoj istället för att glo på en trasa och en spegelblank metallbit i evighet.

Pejo skrev:
...och andra kör hoj istället för att glo på en trasa och en spegelblank metallbit i evighet.
Varför nöja sig med bara halva nöjet..jag kan föstå vissa som inte har möjlighet eller kunnskap om att meka. att dom bara kör..
Själv respekterar jag bikers mer som gör som jag..alltså så mycket som möjligt själv..men de e ju bara jag ju.. :)

Last edited:
E22 skrev:
Varför nöja sig med bara halva nöjet..jag kan föstå vissa som inte har möjlighet eller kunnskap om att meka. att dom bara kör..
Själv respekterar jag bikers mer som gör som jag..alttså så mycket som möjligt själv..men de e ju bara jag ju.. :)

Det är skillnad på att meka/laga/serva hojjen och putsa upp hojjen till knullputs-status, i söderläge.

När kommer bilden på bling-bling-fälgarna ?

Last edited:
tobiasr1 skrev:
Betalade 800 per fälg.
Känns som det nästan blivit lika dyrt o köpa allt man behöver för o göra det själv+att man behöver sitta o slita röven av sig :)
Varför göra något själv när nån annan kan göra det till dig:)

Hej.
Vad heter firman du lämmnade dom till?
Och vart ligger den?
Dit ska jag lämna in mina också.
Skulle kunna betala betyligt mycket mer, för jag vet hur mycket jobb det är.
Jag skickar dom över hela sverige om det så behövs.
Till dom som säger "gor det själv", säger jag:Knappast.

tobiasr1 skrev:
Betalade 800 per fälg.
Känns som det nästan blivit lika dyrt o köpa allt man behöver för o göra det själv+att man behöver sitta o slita röven av sig :)
Varför göra något själv när nån annan kan göra det till dig:)

800??? Det är ju gratis ju...kollade med Stockholms metallsliperi och de skulle ha 2800 kr/fälg och 10 dagars lev.tid.

Vem gjorde du det hos? Jag dunkar dit mina fälgar direkt om det kostar 1600 paret. Måste höja pimpfaktorn snabbt..... :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman