Mina första slicks

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Ska linförhandla min första uppsättning slicks men vet nada.

Vad ska man tänka på?

Vore toppen med tips om vilka slicks som passar en newbie (typ 1.15 tider på Gelleråsen).

Som jag förstått det handlar det om att man måste kompromissa, fäste eller hållbarhet. Jag väljer helt klart fäste, iaf till en början.

Tack på förhand

Köp inte soft eller medium utan välj endurance, det är enl min mening det enda däck man bör köra på om man inte tävlar. Greppet e super, livslängden enorm och det fulsliter aldrig som vissa andra märken gör ibland.

Endurance däcket är numera skuret, dvs ett skuret mönster i däcket. I grunden ett slicks.
Håller jättebra för bandagskörning, ok grepp, bra ekonomi.

Ring Greven, han kan ge bra rekomendationer på gummiblandning beroende på ditt tempo och bana som du tänker köra mest på.

/Nitrous

Köp inte soft eller medium utan välj endurance, det är enl min mening det enda däck man bör köra på om man inte tävlar. Greppet e super, livslängden enorm och det fulsliter aldrig som vissa andra märken gör ibland.

Tack för tipsen :)

Dock verkar inte endurance finns för framdäcket men får maila o fråga i veckan.

Som newbie tog jag steget och kör på slicks i år.
Valde att lita på greven och kör på medium fram och endurance bak.
Kan bara hålla med vad alla andra redan sagt.
Tre dagar på Gotland ring och det finns nog en halv dag kvar där bak
och 2-3 fram.
Med b-stone 003 fick jag vända på backdäcket för att klara en dag.
Hur jag än filade på fjädringsinställningen så blev de fulslitning.
Med Conti slicksen gick jag tillbaka till basinställningen och däcken ser
ut som barnrumpor med små gummikulor på.
Jag är helt lyrisk över dom där däcken. :Bugar

Jag har också conti raceslick från greven.
jag valde dock medium bak och soft fram, har funkat kalas.

Köp från mcdäckonline istället! 3000:- inkl frakt. för ett set Conti slicks.
Endurance bak, samt soft fram, funkade kanon för mig. 2 "öppen depå" dagar på Gelleråsen, och däcken är fortfarande fina. 1.11 - 1-13-tider.

ja personligen gillar inte endurance däcket. tycker de är ganska halt. kör de felsta endurance loppen på medium bak och ett bak däck höll fan 6 timmar på anderstorp i 1.40-1.45 tempo...

Tack

För alla tips! SH är underbart :)

Det blev Conti medium (fram och bak) efter samtal med greven. Lite synd att jag missade tipset om mcdäckonline innan men hade ändå en stororder från Greven så kanske lika bra.

Nu vill jag inte var sån men jag köpte ett medium conti till racet i september förra året och det halka bara runt och var helt sönder ruggat på ett kval.Kanske var det för kallt?!?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard