Mina första dagar med Ducatin

Hightuned skrev:
Byt du drevet, jag gick ned en kugg fram på min 996a och whooohooo vilka powerwheelies!. Fick förklarat för mig att duccar är aldeles för högt drevade för att klarar något löjligt bullerprov.

Är ju värt att prova iallafall... och dom kan ju få meka dit det på förstaservicen eftersom jag mekade bort strypningen :D (trots att jag inte vill ha någon kompensation :D )
Ska fanimej ringa och beställa hem ett imorgon :fakta

Snabb i kurvorna var du i alla fall även om knäna inte riktigt var i och en viss VTR tokgasade på rakan! :tummenupp
//Aphänget på Trajjan

enligt Björn på ducati sverige så skulle iaf monster 1000 få en jäkla effektökning av nya burkar.. kanske är likadant med 620.. iaf gratis till köpet av en kul hoj som inte lever på effekt!
Ducati! :rock

//Linus

Sweedo skrev:
Snabb i kurvorna var du i alla fall även om knäna inte riktigt var i och en viss VTR tokgasade på rakan! :tummenupp
//Aphänget på Trajjan

Sitter här och stretchar för att kunna göra som han på R1:an som skrapade i första kurva på uppvärmningen :D

Fick se ett varv på video också...jäklar vad man behöver träna spårval, speciellt i kurvan innan långrakan, där byttes det spår typ 5 ggr :hej

Men satan vad roligt det är!

greven skrev:
Sitter här och stretchar för att kunna göra som han på R1:an som skrapade i första kurva på uppvärmningen :D

Fick se ett varv på video också...jäklar vad man behöver träna spårval, speciellt i kurvan innan långrakan, där byttes det spår typ 5 ggr :hej

Video? Vill se! Fick inte din polare med HayabusaHenkeKlotis som kommenterade hans kritningar ut ur kurvorna? :rock

greven skrev:
Men sporten har väl bättre markfrigång än monstern, eller? Och framförallt så gungar den inte i högfarstsvängar..

Går utmärkt att skrapa stödet däremot, å det tar i hårt.... kolla upp hur mycket sag du har bak, en 750 sport skrapade upp halva stödplattan på åsen Fredags, fast den bakdämparn skulle nog mått bra av lite förspänning till..

/B

greven skrev:

Depåböjen på Åsen är ju riktigt svår att få till och det blir olika varje gång. Men roligt är det!

Stretcha? Faan de e ju fusk!
Näh knäskrap å vara vig som ett kassaskåp de e grejjen :crash

Å jag bytte oxå spår hela tiden i kurvan ut på rakan! Roligast var när jag körde om vår vän på VTR på yttern med knäskrap! :rock

greven skrev:
Men sporten har väl bättre markfrigång än monstern, eller? Och framförallt så gungar den inte i högfarstsvängar..
F-n det va ju en Sport du hade köpt :rodnar Vet inte om krökarna tar i på den modellen, men det har det gjort på alla tidigare Super Sport modeller. Sidostödet tar dock i och lyfter hojen, enligt K.W. Han sa att nu ska det skruvas av, efter Gelleråsen i fredags :D

Alla snackar om att krökarna ska ta i på Monster, men det enda jag lyckats få i backen förutom knäna är stödhelvetet, och det är tvärstumt... :skrämd
Men, men, ska ut på Kullen och testa bana för första gången med hoj i dagarna! :D

Fredrik :squid

greven skrev:
Men sporten har väl bättre markfrigång än monstern, eller?

Kan nu själv konstatera att både stödet och kåpan tar i efter körning på rörken igår :D men det där jävla knäet är fortfarande för kort :mad:

Goodstuff skrev:
Depåböjen på Åsen är ju riktigt svår att få till och det blir olika varje gång. Men roligt är det!

Svårt att få till det? Det såg ju ut som fyllestyrning :( men jag tror att problemet är att jag har blicken för nära hojen :rolleyes:

greven skrev:
Kan nu själv konstatera att både stödet och kåpan tar i efter körning på rörken igår :D men det där jävla knäet är fortfarande för kort :mad:

Det finns bara en genväg. Häng av tills du är nära att trilla av samtidigt som du sträcker ut knät så långt som möjligt. Du kommer se riksfånig ut när du hänger knäveck på sadeln men skrapa knä, det kommer du göra :tummenupp
Annars får du sätta på jättelånga knäpuckar...

M:et skrev:
Det finns bara en genväg. Häng av tills du är nära att trilla av samtidigt som du sträcker ut knät så långt som möjligt. Du kommer se riksfånig ut när du hänger knäveck på sadeln men skrapa knä, det kommer du göra :tummenupp
Annars får du sätta på jättelånga knäpuckar...

Var får man tag på såna långa knäpuckar...jag tycker min 600 e onödigt hög....lutar jag åt fel håll eller

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman