Min zx9r vibrerar

Jaman

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
ZX9R
Glad sommar :yoparty Jag har ett problem! Min Zx9r började att vibrerar i går när jag var ute och åkte.
Först kände jat att sadeln började att vibrera smått,i dag så började styret oxå att vibrera :( .Kan det vara hjulager som är sönder :va Snälla hjälp mig att hitta felet. Ska besikta den på fredag.

provat stänga av motorn? :tungan :näsblod

OnTopic: kolla kolla om hjulet inte går att rucka i sidled.. dvs greppa 10 i 2 på däcken o vicka lite fram o tillbaka... ska vara helstumt
kan ju även vara att du tappat nån vikt från någon fälg och det är obalans bara...

Roughack skrev:
provat stänga av motorn? :tungan :näsblod

OnTopic: kolla kolla om hjulet inte går att rucka i sidled.. dvs greppa 10 i 2 på däcken o vicka lite fram o tillbaka... ska vara helstumt
kan ju även vara att du tappat nån vikt från någon fälg och det är obalans bara...

ska det vara vikt på framhjulet? :va För det är det inte på mitt hjul.
Tack för svaret :)

Hoztic skrev:
Du måste beskriva mer, tex om det bara vibrerar vid vissa farter och/eller vissa varvtal på motorn. Onormala ljud? Nyligen gjort något med hojen?
Tja! hojen vibrera vid 2500-3000 varv,sedan vibrerar den vid körning hela tiden.Nej jag har inte gjort något med den,inga onormala ljud heller. Styret vibrerar mest och det är ganska obehagligt att köra=tråkig :(

FinskaNinjan skrev:
Däcket måste ju balanceras, därav vikten.. annars vibrerar det en hel del.

Kan det vara att den dära bly balans tyngden har hoppat av? och vart sitter den på framhjulet? bak kan jag se,men ej fram.

om den vibrerar när du står still o varvar e de knappast hjulvikten..
möjligt vikten i styret..
känns de i båda styrhalvorna?
men känns de oså i sadeln o resten av hojen så kan de ju va nå annat.
motorkuddar då? finns de nå såna som e helt slut?

sälj den fort som en jättevibrator innan nåt händer :hihi

ozeo skrev:
om den vibrerar när du står still o varvar e de knappast hjulvikten..
möjligt vikten i styret..
känns de i båda styrhalvorna?
men känns de oså i sadeln o resten av hojen så kan de ju va nå annat.
motorkuddar då? finns de nå såna som e helt slut?

sälj den fort som en jättevibrator innan nåt händer :hihi

Var ute på en liten sväng nu! fortfarande vibrerar den :( men mer på vänster styrhalvan.Nej,den vibrerar inte när den står still.Det är fint vibration som jag känner av :) och jag känner av det när jag har kört färdig :( .
kan inte säljaren den! för att jag köpte den i april 05. Har kört ca 170 :banana mil med den.kan ju vara motorkuddar :confused:

Jaman skrev:
Var ute på en liten sväng nu! fortfarande vibrerar den :( men mer på vänster styrhalvan.Nej,den vibrerar inte när den står still.Det är fint vibration som jag känner av :) och jag känner av det när jag har kört färdig :( .
kan inte säljaren den! för att jag köpte den i april 05. Har kört ca 170 :banana mil med den.kan ju vara motorkuddar :confused:

Släng ut ett inlägg i forumet på http://www.ninjaclubsweden.com
Mycket kunnigt folk där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma