Japp, var ute med den igår och skulle köra lite skog. Kom upp för Kallebäcksbacken så var det precis som om någonting bromsade ner motorn kraftigt? Nästan som om motorn skulle skurit (fast det hände inte helt tvärt utan var några sekunders förlopp). Sedan låste hojen bakhjulet?? Jag drog in kopplingen och rullade till kanten. Funderade först en stund men provade sedan att kicka (räknade med att kicken skulle sitta fast) och hojen startade med en gång
Varvade och gick precis som vanligt men hade ett skrapande "kvittrande" ljud från motorn. Ville inte köra hojen i detta skicket så jag hämtade bilen för att köra hem den med. När jag kom hem plockade jag ner ventilkåpan och toppen för att först se ifall ett tex kamlager var dåligt eller om någon ventil hade fått lite stryk, hittade ingenting där. Kollade cylinderloppet och hittade två små report men det var allt? Känns som om någonting händer så kraftigt med motorn att den låserbakhjulet så borde ju det synas, eller? Skall tillägga att jag inte har lyft cylindern ännu för att kolla mer noga på kolv mm för att min hyllsa gick sönder när jag skulle göra detta
Men iom att jag inte hittar någonting direkt i cyl loppet så verkar det ju inte som om det har hänt någonting där heller.
Så är det någon annan som känner igen problemet och kan ha en idé om vad det kan vara?
Så är det någon annan som känner igen problemet och kan ha en idé om vad det kan vara?