Min (x) oskuld är tagen!!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Min (mx) oskuld är tagen!!

Tjohoooo!
Attans vad kul det var! :hoppa :kär

Vad jag gjort? Kört (motard) cross för första gången i mitt liv!! :banana
Med min motard och motardhjul på, haha....
Fruktansvärt roligt, men inte det lättaste jag gjort!
Första varvet var lite halvotäckt, innan jag fattade hur man skulle göra....
Tydligen så skrek jag till när jag höll på att crasha första varvet för helt plötsligt hör jag Daniel:
Inte skrika som en brud!!!! haha :tuttar

Sen gick det mkt bättre..... Lite mer :fart
Nåja, 3 crasher och till slut så trött att jag knappt orkade resa upp hojen! :zpy :näsblod
Men det var det värt! Sista varvet kändes kanon....
Daniel å andra sidan, körde in i ett träd med min hoj! Morr! :fatta! Fast attans vad det gick undan för honom!!

Ville bara säga det! :D

Sara (kommer inte att komma upp ur sängen imorn!) :trött
 
Last edited:
Nja, vi var ute på en liten crossbana och tränade. Jag brukar åka där i mellan rejsen för att få upp hastigheten ordentligt på gruspartierna.
Går ruggigt bra nu faktiskt, nästa rejset är på lördag om det inte kommer snö förstås.
Min spons-hoj för i år kommer under veckan så den här gången ska de få kämpa lite för att slå mig. Har fått åka på Saras original 625 de 2 tidigare rejsen men det är kämpigt med 15kg mer och 10-15hk mindre än konkurrenterna så 11a och 12a av 60 förare i Belgien får jag vara nöjd med med den hojen.

Ang idag så är jag ruggigt impad över hastigheten hon trots allt höll, fördelen med att inte vara rädd är att man inte tänker så mycket. Tror faktiskt att hon redan efter några timmars träning är snabbare än en del förare som jag sett på rejs. Bra bett igenom kurvorna trots djupa spår, bromsar sent men behöver ge gas lite tidigare. Puckelpartierna gick också bra snabbt.
Så, vi har några månader kvar till jag står i stringkallingar med ett paraply på griden med henne. Till i Juni för att vara exakt, då ska hon rejsa i Holland och kommer att vara färdig för det utan problem...

Daniel...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top