Min Usla kawwa...

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Hej! Jag skulle behöva lite snabbhjälp!
Har tagit bort allt vad dynojet heter i min ZX7:a och satt i originalnålar, fjädrar och munstycken. Nu till problemet. Hojen har ingen kraft alls och vill verkligen inte varva mer än 4-5k. där börjar den låta som en rostig gammal moppe och bara bluddrar. tog ut mina stift nyss och dom var helt sotiga.
Då till min fråga. har varje förgasare 1 soppa/luft blandskruv eller är det 2 på hela bryggan?? jag hittar 3 skruvar som verkar vara blandskruvar (en fjäder mellan skruv och bricka). 1 mellan varje förgasare (den i mitten pekar neråt? )

Fruktansvärt tacksam för snabba svar då hojen gått som en påse skit dom senaste 2 veckorna! Jag vill köööööra! :gråta

Kraschpucken skrev:
2335881 Hej! Jag skulle behöva lite snabbhjälp!
Har tagit bort allt vad dynojet heter i min ZX7:a och satt i originalnålar, fjädrar och munstycken. Nu till problemet. Hojen har ingen kraft alls och vill verkligen inte varva mer än 4-5k. där börjar den låta som en rostig gammal moppe och bara bluddrar. tog ut mina stift nyss och dom var helt sotiga.
Då till min fråga. har varje förgasare 1 soppa/luft blandskruv eller är det 2 på hela bryggan?? jag hittar 3 skruvar som verkar vara blandskruvar (en fjäder mellan skruv och bricka). 1 mellan varje förgasare (den i mitten pekar neråt? )

Fruktansvärt tacksam för snabba svar då hojen gått som en påse skit dom senaste 2 veckorna! Jag vill köööööra! :gråta

Är dessa 3 för synkning?

Det är ju det jag inte vet! har ingen manual. bara lite sprängskisser men dom lite svåra och fatta tycker jag. men är skruvarna för synkning samma som dom för bränsle/luft? (dålig på radfyror) :)

Tjena, har hojen varit dynojetad länge? Dynojet på zx7r medför att förgasarbryggan slits fortare än normalt, de delar som slits går tydligen inte att byta ut. Då står man nämligen med en hel förgasarbrygga som är kass..

Ringde Bike i trollhättan i våras o ville dynojeta min, men fick rådet att låta bli.. Visade sig senare att den redan var det..

Jag vet faktiskt inte hur länge det har suttit i. har bänkpapperna o.s.v. men inget kvitto eller datumstämpel. Men det har säkert suttit i minst 1500mil iallafall..

Kraschpucken skrev:
2335903 Det är ju det jag inte vet! har ingen manual. bara lite sprängskisser men dom lite svåra och fatta tycker jag. men är skruvarna för synkning samma som dom för bränsle/luft? (dålig på radfyror) :)

Inte samma skruvar för synkning som för luften.

Häråt..

Kraschpucken skrev:
2335903 Det är ju det jag inte vet! har ingen manual. bara lite sprängskisser men dom lite svåra och fatta tycker jag. men är skruvarna för synkning samma som dom för bränsle/luft? (dålig på radfyror) :)
Det är kanske här: http://www.bikersoracle.com/zx7/forum/ du ska försöka få hjälp..
Sen finns ju denna: http://www.ronayers.com/fiche/getyear.cfm?man=ka&groupid=13460
så slipper du plocka isär grejorna för att se hur dom ser ut inuti.. :D

Last edited:
Luftskruvarna kommer du troligtvis inte åt utan att lossa förgasarbryggan och vända på den. Dom sitter undertill och (i framkant tror jag) på varje förgasare. De tre skruvarna du har sett är de som justerar spjällen mot varandra, dvs. synkningen. Börja med att ställa luftskruvarna till originalinställning och se om det blir nån skillnad. Förgasarsynkning är egentligen bara finlinir som har betydelse när du går från ingen till lite gas, och det är knappast synkningen som är ditt problem i det här fallet. Lycka till! :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg