Min TV dog!

Markus skrev:
2505062 Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå! Stå!

En dum fråga, varför måst dom stå?:va :näsblod

korvgubbe skrev:
2505206
Fan om jag kommer dit och den inte går in.. då måste jag döda nån.

Jag skulle inte chansa om du verkligen måste ha hem den idag, på med takräcket bara. :hihi

snel_hest skrev:
2505244 En dum fråga, varför måst dom stå?:va :näsblod

De är ju så pass stora att de kan svikta om de ligger ner så att de skadas, det är min egen slutsats.

Last edited:
sgtpepper skrev:
2505088 Jag fick in min LG42PC1RR (som förövrigt är jävligt bra, du valde fel plasma ;)) stående i kartong i baksätet på min Volvo 850 sedan, det var precis på håret men det gick.

jag funderar på att chansa på att det funkar för mig med. Din tv är några centimeter större på varje ledd så din lösning borde funka på min.

Markus skrev:
2505248
De är ju så pass stora att de kan svikta om de ligger ner så att de skadas, det är min egen slutsats.

Ja, front-glaset sviktar så det kan spricka om det ligger... fitta:mad:

Jag chansar... får bli släp i morgon annars.
Kunde ju transportera en 120x200-säng så då borde en 110bred tv gå in i baksätet

Last edited:
korvgubbe skrev:
2505279 jag funderar på att chansa på att det funkar för mig med. Din tv är några centimeter större på varje ledd så din lösning borde funka på min.

Kan du inte plocka ut den ur kartongen annars?

:va

Fresten, hälsa fröken C om du ser henne nåt :)

Mark skrev:
2505286 Kan du inte plocka ut den ur kartongen annars?

:va

Fresten, hälsa fröken C om du ser henne nåt :)

Vet inte om det är så mycket bättre att köra med den "naken" i bilen...

Jadå, ser jag henne ska jag tuta. Har iofs aldrig sett henne men OM...

Vi (www.hembiobutiken.se) får in tex 32 tums LCD liggandes från fabrikerna och de större modellerna står upp. Den info vi har fått är att ju större de är ju större är risken att frontglaset kan spricka. Å andra sidan skriver tex LG i sin manual till 42PC1R (och RR, den med hårddisk) att man ska lägga den ner för att vika ut bordsstativet.

Personligen föredrar jag plasma före LCD pga den bättre ljusstyrkan (bra om man inte har ett helt mörkt rum), bättre svärta och finare färger. Dock finns det knappt några plasmor under 42 tum nu för tiden så vill man ha mindre än 42 är valet rätt lätt (undantaget hos oss är Panasonic som har sin PV60 i 37 tum).

Bästa bilden enligt mig har Pioneer utan tvekan men de är också dyrare än tex Panasonic och LG. Själv har jag en Pioneer PDP-427XA hemma för tillfället och den är grym!

När det gäller LCD kan jag rekommendera Samsung, mycket bra och prisvärda modeller. Nu finns det även modeller från dem med 1920 x 1080 upplösning.

sandstream skrev:
2505317 Vi (www.hembiobutiken.se) får in tex 32 tums LCD liggandes från fabrikerna och de större modellerna står upp. Den info vi har fått är att ju större de är ju större är risken att frontglaset kan spricka. Å andra sidan skriver tex LG i sin manual till 42PC1R (och RR, den med hårddisk) att man ska lägga den ner för att vika ut bordsstativet.

Vet du vilken av LG:n (42pc1r) och Pannan PV60 som har störst kartong?!

SgtPepper skrev ju att han fick in LG:n i sin 850 så jaag hoppas jag kan lyckas med samma bedrift med pannan i min 850.

korvgubbe skrev:
2505307 menar du att sgtpeppers 850 är större min?!

Åhå, det där såg jag inte. :)
I min bil var det tvärkört att försöka få in den i baksätet i alla fall, det var inte ens nära, så jag tänkte att det kanske inte är enorm skillnad mellan en 9-3 och en 850.

Markus skrev:
2505347 Åhå, det där såg jag inte. :)
I min bil var det tvärkört att försöka få in den i baksätet i alla fall, det var inte ens nära, så jag tänkte att det kanske inte är enorm skillnad mellan en 9-3 och en 850.

problemet är numera av akademisk betydelse. Jag är fast på jobbet. :mad: :mad: :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika

Flensbajsslyna!

Markus skrev:
2505794 Oj då, vad är det som har hänt? Sjalvirkning på g?

hatar deadlines. Jag hade kunnat ligga hemma och kollat på min nya TV vid det här laget men nejdå... jobb jobb jobb jobb!

FAAAAAN!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

korvgubbe skrev:
2505825 hatar deadlines. Jag hade kunnat ligga hemma och kollat på min nya TV vid det här laget men nejdå... jobb jobb jobb jobb!

FAAAAAN!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Byt jobb, eller fråga skitstöveln som efter 1700 kommit på att du ska jobba över om han vill ha stryk.

Hinkas skrev:
2340345 Jag satt och käkade lite gröt och slökikade lite på tv'n när färgerna helt plötsligt blev helt utsmetade och sedan slocknade tv'n. Det är en samsung 43" bakprojektionstv, har varit med om förut att autofokusen lagt av, men nu slocknade den helt...
Bara att se sig om efter en ny tv eller?

Är det inte bara lampan som gett sig?
Nu är de visserligen inte gratis, men billigare än en ny tv i.a.f.

Markus skrev:
2505842 Byt jobb, eller fråga skitstöveln som efter 1700 kommit på att du ska jobba över om han vill ha stryk.

Tyvär är det jag som är skitstöveln. Det är jag som är projektledare och det är mitt projekt som har en deadline i morgon.

korvgubbe skrev:
2505889 Tyvär är det jag som är skitstöveln. Det är jag som är projektledare och det är mitt projekt som har en deadline i morgon.

Skönt med en projektledare som 1705 kommer på att bli klar till morgondagen. :lol
Hmm, vad var det jag skulle be dig om...jo...:
Påminn mig att aldrig bli kund hos er. ;)

Markus skrev:
2505903 Skönt med en projektledare som 1705 kommer på att bli klar till morgondagen. :lol

:pannkyss

Här nedan stod nyss en massor med text. Måste varit mitt låga blodsocker som fick mig att hugga på betet och skriva ett utförligt svar. Lyckades iaf klomma på mig själv innan jag hann posta eländet! :hihi

Markus skrev:
2505347 Åhå, det där såg jag inte. :)
Åttfemtin är väl lite mer kantig och kanske har högre dörrhål? Jag minns att det som sagt var precis på håret, kartongen stod fastkilad mot säte och tak (vilket iofs bara var bra, perfekt lastsäkring).

En plasma-tv-relaterad fråga, ni som väggmonterat er TV, med vilken typ av fästelement och hur många sådana har ni fäst vägghållaren? Jag började med projekt väggtv i går och mitt orginalfäste har arton (18!) skruvhål vilket känns som lite overkill.

Först tänkte jag använda betongexpanderskruvar men med tanke på att de efter montering sitter där de sitter för all framtid så kommer jag fram till att det kanske också är lite overkill (jobbigt vid en flytt att såga av och spackla över en massa skruvar) så nu lutar jag åt att använda vanlig nylonplugg och skruv, det borde väl hålla bra det också, särskilt om jag använder merparten av alla arton hål?

sgtpepper skrev:
2508156 Åttfemtin är väl lite mer kantig och kanske har högre dörrhål?

En plasma-tv-relaterad fråga, ni som väggmonterat er TV, med vilken typ av fästelement och hur många sådana har ni fäst vägghållaren?

Det var kört att få in hela kartongen i bilen så jag fick ta av "locket" på kartongen och ställa in TV:n med karrtongens underdel.

Frigolitbitarna blev bra stöd mot ryggstödet och alltihop säkrades framåt med en spännrem.

Jag kommer köra Elfa-skenor. Billigt och enkelt. ca 250:- på bauhaus

Bifogat

• 95466.jpg
    95466.jpg
    29.3 KB · Visningar: 57
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back