Min TV börja balla ur tror jag

Högspänningstransformatorn. Typisk kostnad 1000-2000kr.

Ring din dealer och dubbelkolla innan du hajpar upp dig över hur mycket det svider.

Edit: Hade en Sony 32" FX65 som jag fick byta detta på 2 ggr på 4 år. Sen sålde jag skiten. Tack för de goda tipsen på dvdforum.nu om att köpa bästa kvalitetsmärket för teveapparater. Sony. :näsblod Lite dyrare än övriga märken. Går isönder lite oftare. :tummenupp :rolleyes:

Last edited:
floodi skrev:
2516349
Det klickar om den och bilden fladdrar titt som tätt , är det bildröret som sjunger på sista versen eller ??

Kommer "klångandet" samtidigt som att bilden fladdrar till?
...så är det på min sovrumsTV och jag är ganska övertygad om att det är högspänningsdelen som håller på att ge upp.

Exakt samma sak hände en gammal skärm till datorn.

Först kom klick-klångandet med tillhörande bildfladder nån gång i veckan. Sen dagligen. Sen varje minut. Till sist smattrade det till som fan och skärmen dog.

Troligen nätdelarna som sagt.

floodi skrev:
2516349 Har fått lite problem med min tv har en panasonic vanlig widescreen

ingen väggtv .

Det klickar om den och bilden fladdrar titt som tätt , är det bildröret som sjunger på sista versen eller ??

Panasonic är generellt riktigt bra apparater och det skulle förvåna mig om du har en HS-trafo som krånglar, har du kollat så koaxialsladden sitter ordentligt?
Det skulle ev kunna vara en HS-kondensator som strular men om du är lite insatt beträffande lödning så kan du ju själv öppna apparaten och kolla kretskortets undersida beträffande ev dåliga lödningar(det tror jag egentligen inte att det är då Panasonic brukar vara mkt bra på denna punkt).

Har själv en 32" och en 36" panasonic och är mkt nöjd med dem, det enda jag gjort med dem är att jag uppdaterade mjukvaran i 32" genom att byta ett E-prom vilket var väldigt lätt gjort :)

korvgubbe skrev:
2516359 Kommer "klångandet" samtidigt som att bilden fladdrar till?
...så är det på min sovrumsTV och jag är ganska övertygad om att det är högspänningsdelen som håller på att ge upp.

Exakt samma sak hände en gammal skärm till datorn.

Först kom klick-klångandet med tillhörande bildfladder nån gång i veckan. Sen dagligen. Sen varje minut. Till sist smattrade det till som fan och skärmen dog.

Troligen nätdelarna som sagt.

Verkar som att all din elektronik är mongolid..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg