Min tur att syna asfalten och titta på diket.

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Idag var inte en så lyckad dag. Lade på nya däck i torsdags och idag var första turen, inte för i år men med nya däck.
Efter dryga 10 mil ligger jag bakom en bil (50-80 meter bakom) i dryga 80-100km/h när framhjulet får för sig att tappa greppet.
Både jag och cykel glider ner i diket och hon rullar runt och slår sig. Med mig gick det bättre, lite brännskada på höger knä och armbåge samt lite öm i handleden.

IMG_0250.jpgIMG_0251.JPGIMG_0252.JPG

Surt med hojen men skönt att det gick bra med dig vilket är viktigast i slutändan :)

Skickat från min iPad med Tapatalk

Håller med alla föregående... Trist med hojen men huvudsaken är att DU är okej :krama

Bra att du klarade dig. Hojen har bara en driftstörning, eller hur? ;)
("En Ducati gå aldrig sönder, den drabbas bara av driftstörningar.")

Tack för era vänliga ord.

Bra att du klarade dig. Hojen har bara en driftstörning, eller hur? ;)
("En Ducati gå aldrig sönder, den drabbas bara av driftstörningar.")

Ja nu är det en lite lättare driftstörning på den. Det var lite jobbigt att köra upp den på släpet när jag skulle ha hem den. Men det gick

Skönt att det gick bra!

Angående däcken så tycker jag nog att 10mil borde räckt gott och väl för att få fram en fräsch yta, men det beror så klart på hur man kör.

Var det 10 mil raksträcka, svinkallt ute och tvärnit i första kurva?

Oflyt! Lider med sig. :hej
Rullgrus eller löv?
Berätta mer om händelsen är du bussig

Skönt att det gick bra!

Angående däcken så tycker jag nog att 10mil borde räckt gott och väl för att få fram en fräsch yta, men det beror så klart på hur man kör.

Var det 10 mil raksträcka, svinkallt ute och tvärnit i första kurva?

Svinkallt vet jag inte, 22-24 grader. Inte första kurvan heller för dagen. Ingen broms vad jag minns.

Vad bra att du är OK, inte kul. Det där nätet lät mysko - det var ingen staket/vägarbete eller dyl i närheten? Du kanske kan åka tillbaka till platsen sen för att kolla varifrån det kom?

Såg inget grus eller löv på vägen. Dock så satt det ett vitt plastnät i Dock så satt det ett vitt plastnät i framhjulet när vi lyfte upp den.

Gissar att ett vitt plastnät i framhjulet låser framhjulet och sedan lägger sig hojen.
Oavsett vad du gör.
Glad du åtminstone klarat dig så bra så du kan skriva här !

Vad bra att du är OK, inte kul. Det där nätet lät mysko - det var ingen staket/vägarbete eller dyl i närheten? Du kanske kan åka tillbaka till platsen sen för att kolla varifrån det kom?

Inget vägarbete på den sträckan på länge.
Nu när jag fått lite tid att reflektera så låg det mer än ett nät i dikena när jag hämtade cykeln med släp, kanske en halvtimme efter.
Tyckte även att ena killen som hjälpte mig lyfta upp cykeln på vägen igen snackade något om böndernas nät.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka