Min TLR skjuter ju skarpt, som många av er vet...

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Måste kolla av det här eftersom jag inte riktigt är säker på om jag är "ute o cyklar" eller inte! När jag släpper gasen så skjuter min TLR som f*n tycker jag (och flera av er som låg bakom mig sist vi var ute :gnissla), jag har noterat att det har blivit värre på sistone. Jag drar då slutsatsen att någonting sakta förändras på hojjen.
Min teori är att avgaspackningarna (längst fram, eftersom jag har bytt de bakre) börjar sjunga på sista versen!

Borde det inte vara så att om de blir sämre kan det uppstå ett visst syreintag vid kröken som bidrar till mer avgasknallar?
Ni som e meckiga av er kanske kan hjälpa mig i min quest efter "lösare skott" :)

Precis som du säger gör en otätt avgaspackning att det smäller i ljuddämparen. Byt byt byt.

Vi har även lärt oss att en del vakumslangar spec på kawa ger samma typ av smällar .... men jag tror som du att det är packningarna..

Precis som du säger gör en otätt avgaspackning att det smäller i ljuddämparen. Byt byt byt.

Vi har även lärt oss att en del vakumslangar spec på kawa ger samma typ av smällar .... men jag tror som du att det är packningarna..

Jepp, även känsligt, speciellt på twin och stånkor, att man har rätt lågfartsmunstycken, eller rätt mappning(om man har insprut) så den inte får för mycket luft på motorbroms = avgassmällar.

Kolla om det finns en Co-plugg på avgasröret. Jag sköt min Co-plugg på ducatin och då smällde det nåt för grönj..vligt! Satte i en ny och det blev tyst och lugnt igen, tills igår då jag märkte att det började låta igen. Fick då se att pluggen var på väg ut igen...

Jepp, även känsligt, speciellt på twin och stånkor, att man har rätt lågfartsmunstycken, eller rätt mappning(om man har insprut) så den inte får för mycket luft på motorbroms = avgassmällar.
Jepp, har insprut men enligt verkstan kan jag inte ställa in något utan att införskaffa en PowerCommander :gnissla
Det vill jag inte, det är det inte värt!

Jepp, har insprut men enligt verkstan kan jag inte ställa in något utan att införskaffa en PowerCommander :gnissla
Det vill jag inte, det är det inte värt!

Samma sits som jag då, dock utan avgassmällar :) Kolla packningen först, lite billigare...Kan ju gå att fulmeka dit något så det blir tätt ett tag och se om det är det som är felet...

Åååh, det e så satans drygt att byta dem så jag tror jag smäller aaaaav!!! Ok, tack alla för svaren!

Åååh, det e så satans drygt att byta dem så jag tror jag smäller aaaaav!!! Ok, tack alla för svaren!

Är du tokig?! Eld är juh hur ballt som helst!:yoparty

[YOUTUBE-ID]GQj8lBrKfVA[/YOUTUBE-ID]

Den observante lägger märkte till vilken brutal kvalitétsmotorcykel som videon visar.

Min retta smäller också ibland. Sitter PowerCommander monterat men den verkar inte vara bänkkörd. Var övertygad om att den gick för fett och brände ur oförbränd bensin när den smäller. Kan det alltså vara så illa att den går snålt, alt avgaspackningar som gett upp? Borde inte trasiga avgaspackningar höras?

Min retta smäller också ibland. Sitter PowerCommander monterat men den verkar inte vara bänkkörd. Var övertygad om att den gick för fett och brände ur oförbränd bensin när den smäller. Kan det alltså vara så illa att den går snålt, alt avgaspackningar som gett upp? Borde inte trasiga avgaspackningar höras?
Borde höras, men njae, jag vette f*n :gnissla

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back