Min sviestad-rapport

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Drog från jobbet tidigt i torsdags, packning och resa ner gick smärtfritt, och sen var det fredag och träning.
Första passet började i samma anda som anderstorp, det vill säga ren jäkla skit, först lossnar växelspaken, och sen går en pinnbult till toppen av igen...
Fast denna gång kommer jag iaf på vad som är fel, och efter en smidig lösning att byta från kupolmuttrar till vanliga muttrar har jag inte haft det problemet något mer. Vill samtidigt be om ursäkt till funkisarna då jag var ett riktigt åskmoln ute på banan efter det.
Efter det funkade hojen klockrent, gick som ett skållat troll, och det var förbannat roligt att köra, enda var att jag var en aning rostig, så det tog ett tag innan körningen släppte, kvalet var väl lite sisodär, helt plötsligt skulle man börja köra om folk, något man inte varit riktigt van vid, men det släppte mer och mer ju längre helgen gick, tråkigt nog åkte jag lika långsamt som förra året, trots att hojen var betydligt snabbare, blev iaf 18'e på kvalet och näst bäste b-förare. Såg fram mot ett jäkligt jämnt race, då både Nyteknikaren, stellan och dansken nielsen och jag hade jämna tider.
Warm-up ställde min skalle till det rejält, eller snarare all sanering på banan ställde till med en massa med huvudet, jag kunde verkligen inte åka i skiten, det blev vingligt och ojämnt..
På sighting-lapet var det mesta borta och huvudet rensades, fick till en helt ok start, plockade ett flertal och fick häng precis bakom lodnert som jag ville ha draghjälp av i racet, och ska tydligen legat 11'a på första passeringen, när hojen oroligt börjar låta mer och mer, och dra sämre och sämre, kommer ut på rakan på andra varvet och cykeln går som skit, folk mer eller mindre flyger om.. Ena pipan har lossnat från cylindern.. Börjar smått fundera på att bara åka rätt ut i depån, men ser ju att folk vurpar lite här o var och bestämmer mig för att hänga kvar, tar dessutom i som fan för att inte komma sist iaf, vilket blir en liten lätt avåkning i torparn, där jag tappar förbi stellan, pär och nyteknik..
Avslutningsvis, såhär förbannad har jag nog aldrig varit efter ett race, samtidigt är jag nöjd med hur hojen går och är rätt nöjd med min körning ändå.
28 man starkt race i 250r, med stenhård fight om vinsten, vem hade trott det för 2 år sedan :)

Kompletterar med några bilder på dig (tror jag) ;) som jag fångade på start/mål-rakan och Bergskurvan

Man fick ju inte se så mycket av andra delar av banan när man stog vid transpondrarna och det är inte alltid lätt att fånga en hoj som flyger förbi på rakan i 150?km/h med en digitalkamera utan zoom ;)

/oXydex

Bifogat

• IMG2 067.jpg
    IMG2 067.jpg
    122.2 KB · Visningar: 87
  • IMG2 104.jpg
    IMG2 104.jpg
    135.6 KB · Visningar: 99
Fikaklassen bjöd på ett horribelt bra race! Undrade med varför du bara började droppa bak i fältet efter ett par varv. Fast när jag såg ditt ansiktsuttryck när du lastade in i bussen så vågade jag inte fråga..... :rolleyes: :)

Den här helgen gjorde mig mer förbannad än anderstorp, som egentligen ändå var struligare. Men just det att hojen gick så ända in i helvetes bra innan, och jag själv på rejset tände till som fanken och verkligen tyckte det skulle bli kul och rejsa med de andra, mest fick åka runt i ensamhet igen, förutom den gången roy tittade förbi i bromsningen efter rakan, iofs så räckte ju hojen till för att åka om honom igen :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026