Min Suzuki gsx750f - 89 vill inte starta!

En liten papperslektion, toa-papper är gjort för att upplösas i kontakt med fukt för att det inte ska kunna stoppa upp i avloppsröret.
Hushålls/köks-papper håller ihop när det är fuktigt/blött och det ska kastas i fraktionen brännbart (fö det enda sorteringsbegreppet under min diskbänk)

Men till hojen, ladda upp batteriet, koppla loss kontaktstycket från generatorn och provstarta.
Funkar inte det så så kolla alla kontaktstycken så att de inte är ärgade.
Har du hittat huvudsäkringen eller kollat om du har någon öht.
Stödkontakt, funkar den?

När elen funkar så kan du ev behöva göra en förgasarrengöring/justering/service

Nej tyvärr swlabr har jag ingen multimeter, men det kan jag nog låna av någon!
Jaha Zafiro, det känns ju lite betryggande att höra! Hoppas jag också bara behöver byta till ett nytt batteri!

Jag byt batteri på min gsx600f, men där fungerade verkan neutral eller oljelampa. Hoppas du kan lösa det med nytt batteri :)

Men till hojen, ladda upp batteriet, koppla loss kontaktstycket från generatorn och provstarta.
Funkar inte det så så kolla alla kontaktstycken så att de inte är ärgade.
Har du hittat huvudsäkringen eller kollat om du har någon öht.
Stödkontakt, funkar den?

När elen funkar så kan du ev behöva göra en förgasarrengöring/justering/service

Jag har hittat en "Circuit breaker", hojen verkar inte ha någon huvudsäkring alls. Men Circuit breakern ser bra ut, ingen knapp som farit ur eller så.

Jag köpte en multimeter idag, men har inte testat den ännu, måste läsa lite hur man ska göra/hur den fungerar först!

- - - Updated - - -

Jag byt batteri på min gsx600f, men där fungerade verkan neutral eller oljelampa. Hoppas du kan lösa det med nytt batteri :)

Ja, jag hoppas också det inte är svårare än så! :P

Nu ska ni få höra grabbar! Hojen är igång! Och jag har ingen aning om varför...

Först när jag testade starta den var den helt död (instrumentpanelen lös dock). Jag testade volten i batteriet med min multimeter och det visade 12.84. (Vilket är allright om jag fattat det rätt?).
Då tappade jag fan lusten och bestämde mig för att nu jävlar lämnar jag in åbäket till en mekaniker!

Så jag spenderade 1-2 timmar med att skruva på kåpor och allt igen. Sen när allt var klart så tänkte jag "nä, jag måste fan testa igen före jag drar hem". Så jag ruckade lite i batteriet (kan det vara därför den startade? haha), stoppade i nyckeln och vred om. Instrument panelen lös upp igen.

"Here we go again" tänkte jag. *Slår på blinkersen* Och den FUNKADE!

Tuta *check*
Ljus *check*
Helljus *check*

Och JAJJEMENSAN! Den gick även igång!!!

Vad kan vara felet egentligen?! Jag gissar att det är nåt glapp i nån kabel, men det är ju bara min amatörmässiga gissning. Nåt proffs som har någon teori? :O :D

Well, det kommer förmodligen att hända igen - när du är minst 6 mil från hjälp. Gå igenom kontakteringar och byt batteri om du inte bytt det på fyra/fem år.

Tro kan möjligen förflytta berg, men ingen motorcykel.

Heheee! Okej, nu har jag ännu ett problem, jag har haft i bränsleventilen på PRI nu jättelänge då jag trott att det varit detsamma som off, nu har jag märkt att det inte är samma alls då det rinner bensin om motorcykeln haha. Finns det något jag borde göra nu, eller är allt förstört och jag måste lämna in den till en verkstad för att nåt eventuellt har gått sönder? Kanske är det bara att lämna ventilen på ON och vänta och hoppas att det löser sig självt? Den är förmodligen jäääävligt sur nu iaf!

Töm förgasarna, montera av dem, plocka isär dem och kolla de delar som är berörda av "flöda över".
Dvs, nålventil (sliten? smutsig?), flottör (rätt inställd höjd?), flottörhuspackning (sliten, smutsig, sprucken?). Jag förutsätter att du menar att det är ur förgasarna som det "rinner bensin".
Vill du förlita dig till hoppet, så visst, ställ kranen rätt, starta och kolla om det slutar flöda över.

Det är väl den vanliga vacuumkranen eller?
Då skall den stå antingen på ON eller RES.
Har du ställ den på PRI så förbigår du vacuumavstängningen och tappar bränslet rakt ner i förgasarna (primerläge)

Du har alltså inget OFF eftersom kranen bara är öppen när motorn går

Vill du förlita dig till hoppet, så visst, ställ kranen rätt, starta och kolla om det slutar flöda över.

Finns det något som kan gå sönder om jag testar förlita mig till hoppet som Plan 1?

- - - Updated - - -

Ja precis. Shit, det här skulle jag nog googlat det första jag gjorde egentligen haha.

Heheee! Okej, nu har jag ännu ett problem, jag har haft i bränsleventilen på PRI nu jättelänge då jag trott att det varit detsamma som off, nu har jag märkt att det inte är samma alls då det rinner bensin om motorcykeln haha. Finns det något jag borde göra nu, eller är allt förstört och jag måste lämna in den till en verkstad för att nåt eventuellt har gått sönder? Kanske är det bara att lämna ventilen på ON och vänta och hoppas att det löser sig självt? Den är förmodligen jäääävligt sur nu iaf!

Kan även vara så att det är dags att byta olja om det har runnit bensin ner i cylindrarna och vidare ner i motorn. Kolla oljenivån, har den stigit? Lukta vid oljepåfyllningen, luktar det bensin därifrån?

Det är ganska obra med bensin i oljan.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...