Min Suzuki överstyr?

Tack för alla svaren! Jag ska kolla allt med däcktrycket och om allt är rätt balanserat!!
Har ju testat att ha lite gas genom kurvorna men man ska väl inte behöva "hålla" emot för att cykeln inte ska vrida sig helt?

Om jag behöver underöka fjäderspänning och liknande på cykeln hur gör jag det?

Tack på förhand kungar e ni!
En del hojar är mer "lovgiriga" än andra och känns mycket stabilare med/under gaspådrag genom böjar.
Spännvidden är rätt stor från peka i rätt riktning och "glöm bort" till "titta åt fel håll lite grann" och åk av...
I ditt fall så är det nog som flera varit inne på däcktrycket fram som sannolikt spökar...men även här varierar det hur mycket det påverkar.

Hexafluxen är ju överklockad hör ni väl.

Bara att lämna in till auktoriserat proffs diRreCkT. Lär tyvärr kosta skjortan att få ordning på.

Asså shit, har hört om det. Man behöver en Aluminiummagnet och en synvinkel för att fixa det va?
Jag känner en kille som känner en kille, han hade problem med Kolvstudsarfjädrarna, var bara å byta Tvärnitarna så fungerade allt igen! :tummenupp

Jag tänker att jag börjar med att kolla det lättaste som däcktrycket och så ska åka och titta på det imorgon så rapporterar jag om det inte hjälper! Tack än så länge!

Hur är det med däcksslitaget som nämndes ovan?
Har du touringplatta på bakdäcket?
Då kan det bli intresant när du lägger ner hojen och går över vinkeln som bildas mellan den platta delen av däcket och där det börjar bli runt igen.
Blir som en kant du ska över och när du går över den känns det som att hojen faller in i kurvan.
Om detta är fallet så är det nytt bakdäck som gäller, kanske nytt fram med.
kan du ta bilder på däcken?
Typ rakt uppifrån.

Gissar lufttryck fram, eller avsaknad av det, eftersom det går tungt att hålla upp den, hade han varit "tippig" men lätt att hålla hade jag sagt låg fram/hög bak. Kanske en kombination av ovanstående.

Oerfarenhet? att köra mc?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back