Ricken
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 19 Apr 2004
- Hoj
- RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag tänkte starta en tråd där jag knappar in vad jag har handlat, vad det har kostat och så vidare.
Tanken är väl att jag ska se vad fan det är jag håller på med och vart pengarna tagit vägen.
Och sen kan det kanske vara roligt för nån annan stackare o se vikke gammelgrejer jag håller på med oxå.
Utgångsobjektet är en ZX9R 1995 drygt 8000mil, går väldigt fint.
Tanken var att bygga en billig fighter o lära mig att köra ordentligt på bak- o framhjul.
Det första jag handlade var drivpaketet, jag var in på lokala handlaren och beställde bakdrevet, 55kugg.
Det gick på 700kr, inte speciellt mycket dyrare än original bakdrevet.
Fram har jag behållit org storlek.
Jag har beställt styrkrona ifrån Slowdog här på forumet, 1500kr.
Sen har jag letat upp begagnade stag till framlykta och speglar så jag kan kapa sönder en uppsättning o ändå kunna sälja hojen så att någon i framtiden kan göra kåphoj av den igen. 450kr ifrån England.
Jag hade tur och fick tag i en begagnad tank för 850kr ink frakt ifrån Gtbrg.
Så då kan jag denta en tank o ändå ha en "riktig" kvar.
Cross styre ifrån blocket beg. 500kr.
Sen ska det svetsas 12- stag, motorbur, köpa nån slags framlykta och lösa frågan med handbroms till bakhjulet.
Men jag fortsätter att uppdatera här när det händer nåt om folk är intresserade.

Tanken är väl att jag ska se vad fan det är jag håller på med och vart pengarna tagit vägen.
Och sen kan det kanske vara roligt för nån annan stackare o se vikke gammelgrejer jag håller på med oxå.

Utgångsobjektet är en ZX9R 1995 drygt 8000mil, går väldigt fint.
Tanken var att bygga en billig fighter o lära mig att köra ordentligt på bak- o framhjul.
Det första jag handlade var drivpaketet, jag var in på lokala handlaren och beställde bakdrevet, 55kugg.
Det gick på 700kr, inte speciellt mycket dyrare än original bakdrevet.
Fram har jag behållit org storlek.
Jag har beställt styrkrona ifrån Slowdog här på forumet, 1500kr.
Sen har jag letat upp begagnade stag till framlykta och speglar så jag kan kapa sönder en uppsättning o ändå kunna sälja hojen så att någon i framtiden kan göra kåphoj av den igen. 450kr ifrån England.
Jag hade tur och fick tag i en begagnad tank för 850kr ink frakt ifrån Gtbrg.
Så då kan jag denta en tank o ändå ha en "riktig" kvar.
Cross styre ifrån blocket beg. 500kr.
Sen ska det svetsas 12- stag, motorbur, köpa nån slags framlykta och lösa frågan med handbroms till bakhjulet.
Men jag fortsätter att uppdatera här när det händer nåt om folk är intresserade.