min sista vers??

Nightwish skrev:
Men shit, hur länge ska de dra ut på det? Ska det vara så j-a svårt för dem
att kunna ge konkreta besked? Man tycker ju ändå att cancer är såpass
"vanligt" vilket innebär att sjukvården borda ha bra möjligheter att snabbt
kunna göra ett konstaterande och sätta igång med behandling.
/Andreas

Känner igen det där. Min mamma fick akut leukemi -92 men det tog fyra månader för dem att konstatera att det var det. Hon klarade sig i fem månader efter beskedet.

Inte lika farligt men de tog dock läkarna FYRA dagar på MAVA (medcinsk akutvårdsavdelning) att konstatera att jag hade en dubbelsidig lunginflammation för två veckor sedan, har en diagnostiserad immunbrist men de hade inte läst journalerna utan gjorde det först efter jag hade sagt åt dem:4skrika Till råge på allt har jag arbetat inom sjukvården (Sahlgrenska) så jag är så att säga "inne i systemet" och kan rutinerna.

Till trådstartaren. Tänker på dig :( och hoppas verkligen att du mår bra.. Har du nga frågor ang olika undersökningar (har själv gjort både datortomografi, bronkoscopi, biopsier, lungröntgen, tagit massor med prover) osv så kan du pm:a så kanske jag kan svara.

Last edited:
Hej!
Jo, på sjukfronten intet nytt, kan man säga.
Men de har som sagt tonat ned cancermöjligheterna en aning, spekulerar även i annat, främst Sarkoidos.
Jag mår ganska bra, mest lite lack över att inte veta exakt vad det är.
Så tusen och åter tusen tack för alla visade omtankar!
Dock har jag för tillfället slutat oroa mig direkt, man har ju inte tid med sånt.
Vi får se vad framtiden bär i sitt väl inridna sköte, det tar jag som sagt när det kommer! :tummenupp
Och jag ligger inte hemma och möglar, jag jobbar för fullt och kör hoj de få ggr tillfälle ges, så inte fanken ska man klaga, inte!

Tack igen, och vi ses säkert snart, det orange monstret behöver en rejäl rastning!

kramar

snubblade över tråden och fastnade..

hur går det? vet du något mer nu? det var ju ett tag sen senaste inlägget....

:pannkyss

danjel skrev:
snubblade över tråden och fastnade..

hur går det? vet du något mer nu? det var ju ett tag sen senaste inlägget....

:pannkyss
Nja, jag vet faktiskt inte just nånting.
Förutom att jag fått för mig att tuppa av lite överallt, vilket hittills resulterat i 3 brutna revben och ett rejält jack i bakhuvudet när jag tuppade av och slog i huvudet nånstans och förblev medvetslös i ca 40 minuter...
6 stygn, viss blodförlust.
Har en del andningssvårigheter och är apatrött + att det snurrar i knoppen, annars är det väl som vanligt, ungefär :tungan
F.n. är jag dock halvt drogad med smärtstillande, så det gör lite mindre att dagarna blir ganska innehållslösa...

jesseboy skrev:
Förutom att jag fått för mig att tuppa av lite överallt, vilket hittills resulterat i 3 brutna revben och ett rejält jack i bakhuvudet när jag tuppade av och slog i huvudet nånstans och förblev medvetslös i ca 40 minuter...
Har en del andningssvårigheter och är apatrött + att det snurrar i knoppen, annars är det väl som vanligt, ungefär :tungan
F.n. är jag dock halvt drogad med smärtstillande, så det gör lite mindre att dagarna blir ganska innehållslösa...

nää.. :( fan vad jobbigt.. låter inte kul nånstans!
hoppas de luskar ut vad det kan vara snart! när de väl gjort det så kan de "laga" nästan vafan som helst :näsblod
så det blir hojåka till sommarn!!

jesseboy skrev:
Var och kollade revbenen, de var allmänt av, de flesta.
Sen ringde läkaren och sa att jag måste komma akut till ytterligare en lungröntgen. Jag fattade inte varför, men hon sa att det såg ut som cancer.
Så nu ska man dit å kolla läget, jag vill i min enfaldighet tro att det beror på alla mina trasiga kotor i ryggen, men hon var som skeptisk.
Kan bara hoppas att hon har fel, men kanske lika bra att kolla upp. Himla duktig läkare iaf! :tummenupp
Tror iaf att det går bra, läkare SKA ha fel! :D
Annars kör jag mig in i graven, haha!

Håll en tumme för mig, snälla...
Min polare dog i leukemi på lördagen.. 2006/01/14..
Länge leve mina vänner!!

Kram Stefan.. / Magnus

jesseboy skrev:
Var och kollade revbenen, de var allmänt av, de flesta.
Sen ringde läkaren och sa att jag måste komma akut till ytterligare en lungröntgen. Jag fattade inte varför, men hon sa att det såg ut som cancer.
Så nu ska man dit å kolla läget, jag vill i min enfaldighet tro att det beror på alla mina trasiga kotor i ryggen, men hon var som skeptisk.
Kan bara hoppas att hon har fel, men kanske lika bra att kolla upp. Himla duktig läkare iaf! :tummenupp
Tror iaf att det går bra, läkare SKA ha fel! :D
Annars kör jag mig in i graven, haha!

Håll en tumme för mig, snälla...

Shit mannen!!! Kan väl säga att jag vet exakt hur du känner dig. Jag hittade någe konstigt i pungen,trodde det va testikelcancer med det visade sig att det inte va någe farligt alls. hoppas du får liknande besked. väntan på svar e olidlig...särskillt om man e lite hypokondriker som jag. Lycka till mannen

Sveriges sjukvård i ett nötskal! Den är helt värdelös!

Jesseboy! Hoppas att det löser sig för dig!

jesseboy skrev:

Vad kan man säga, jag beundrar din styrka och sinne :Bugar

Hoppas att det löser sig till det bästa!

Mvh,
Milky

Fan vad jobbigt du måste ha det! Skönt att du kämpar på!
Men att du tuppar av, beror det inte på det smärtstillande du tar då? När jag fick roliga sprutor hos doktorn när jag knäckte foten så kunde jag vara pigg som fan för att plötsligt inte kunna hålla mig vaken, för att vakna 2min senare och vara pigg igen... Kunde vara lite jobbigt när man försökte hålla samtal med folk.

Ärligt talat vet jag inte.
Verkar som om jag är nåt medicinskt mysterium eller nåt.
3 Experter sa samma sak, dvs cancer.
Den fjärde var mindre övertygad.
De gick stenhårt på Sarkoidos.
Inte ens det verkar övertygande.

Kroppen mår väl sådär, men flåset börjar litegrann komma tillbaka.

Så jag har funnit mig i att leva med ovisshet, men eftersom jag mår rätt ok så gnäller jag inte.

Frekventa tomografier, lungröntgen, mm kan man faktiskt leva med.
Att det vore ett skämt kommenterar jag inte ens.
Längre ifrån det kan man nog fan inte komma.

Lite kul att läsa din tråd. Du skriver saker som "cancer" och "sarkoidos-nåt."
Och verkar ändå så positiv.

Må bra.

Jag tror vi ska lägga ned denna tråd eftersom jag fortfarande lever och klamrar mig fast vid livet.
Jag kan inte annat än tacka alla som uppmuntrat mig, bättre ryggknuff finns inte. Jag har dissat alldeles för många röntgen-appointments nu, kanske fortsätter med det, eftersom jag faktiskt mår ganska OK! :D
Har lärt känna fantastiska människor där vi nu bor och har en bebbe på g.
Så det känns fånigt och som om jag vore nån halvmes om vi skulle spinna vidare.

Vi ser vad som händer, allt kommer att gå skitbra.
Att jag inte orkat gå och köra tester har med en massa annat att göra.
(idioter i mitt arbetsliv) + 7 dagar i veckan/24h i 3 år.
Inte alltid aspigg.

Men kärleken som ges från er är stor.
När ni ser mig kommer ni säkert tycka att jag ser förjävlig ut, men det har jag alltid gjort.
Men jag leker och jävlas vidare.

Puss

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey