Min SH & Blocketannons hackad....

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Min frågan är om ni har varit ute för samma och vad skulle ni gjort?
Jag vet inte om det är SH eller Blocket.se de snott info från.

Fick samtal från en spekulant som frågade vilket pris som gällde på min hoj som ligger på SH här...
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39975

Han har sett den på 2 andra annons siter för 69k. Någon har i skrivande stunde min hoj annonserad ute på bl.a dessa 2 platser:
http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=72016
http://www.abc-annons.se/Kawasaki-ZX10-R-08_179149.htm

Den jäveln har dessutom på något sätt fått fram mitt reg nr (finns inte med i annonserna) och sitter och svarar spekulanter i mitt namn. Här är ett svar som kommit.

"Hi,
My name is Dennis Dahlman and the reg. nr. is LKG253,the bike is registered in Sweeden and is bought from Sweeden.The bike has now 3020 km. I am curently oversea, just moved with my job from Sweeden,I am located in Uk,i just payed an advance for a flat here in UK,this is the real reason for selling at this price.If you agree to buy my bike i will arrange free shipping to your home location in 4 days,i have an contract with a shipping company from Uk.The price is 69.000 kr including the shipping and insurance charges only for a fast sale.The bike is at shipping company warehouse in Uk,crated and ready to be shipped.I have let it in their custody to can sell it more easy and fast as i don't have time to sell it my self.I will offer a 5 day period to test drive the bike from the moment you receive it from the shipping company to decide if you buy it or not.Also the bike will arrive with all the documentation's required for registration and the keys. I will send you all the papers and documents (clear title, bills of sale, bike's manual) to prove the ownership and to be able to register it with no problem.The clear title and the bill of sale will be both signed so you can become owner of the bike on spot.All documents and the notarized bill of sale will be provided along with the bike.Once that the shipping will start the tracking number of your shipment will be provided along with the scanned paper.

Let me know your answer to can explain how the deal works.
MVH
Dennis"

Detta låter som samma tillvägagångssätt som jag sett via vissa bilannonser. Hojen står dock i säkert förvar på annan plats så orolig för stöld är jag inte. Men sur blir man. Inte fan orkar jag sitta med polisen i flera timmar, har inte tid med det. Blocket.se & SH kanske har intresse av att anmäla alt. intrång. Vet inte ens om man kan komma åt någon via IP adress?

Det var som fan vilken idiot.

steg 1.
Kontakta fyndtorget och abc-annons bums och förklara läget. De kan garanterat se vem det är som lagt ut annonsen via ip-numret. De kommer då även att radera annonsen åt dig.

steg 2.
gör en polisanmälan på det. hade jag GARANTERAT gjort! Kolla om inte fyndtorget och abc-annons kan hjälpa dig med det?

Last edited:
Om de är någon som har hackat ditt konto på sh så kan du pma swedie så hjälper han nog dig med ip nr osv :)

Fy fan va less man blir på alla j**la skitskallar som bluffannonserar!

Ta kontakt med honom själv. Det hade jag gjort. Polisen lär väl tyvärr knappast bry sig.

april skämt kanske som inte riktigt rott i land föränns nu.

Det där ser ju jävligt illa ut. Någon kanske går på det och köper "din" hoj på postförskott eller motsvarande och sen blir det massa problem för dig... Instämmer med föregående talare!

Låter säkrast att göra en polisanmälan då personen sysslar med olagligheter och utger sig för att vara dig.

Bara en fråga vad har blivit hackat? Eller är det en informations stöld där någon utger sig för att vara du o sälja din hoj till ett annat pris?

mobile.de är ju full av liknande annonser. Nya skinande fina motorcyklar och bilar till salu för vrakpriser. Där ser man... Men du, köp cykeln av dig själv och stäm träff med säljaren?

jag vet ju att det sitter folk och nappar på 69k på dessa siter. Jag har redan fått handpenning osett, så det lär även han lyckas med. Skillnaden är att jag har hojjen:död
Men visst kan folk höra av sig till mig frampå när han använder mitt namn så annonserna måste bort...

jag vet ju att det sitter folk och nappar på 69k på dessa siter. Jag har redan fått handpenning osett, så det lär även han lyckas med. Skillnaden är att jag har hojjen:död
Men visst kan folk höra av sig till mig frampå när han använder mitt namn så annonserna måste bort...

Maila siterna direkt. Göra en polisanmälan är kanske inte heller fel trots mitt tidigare inlägg. Det rentvår ju dig i vilket fall, det är ju det viktigaste.

Bara en fråga vad har blivit hackat? Eller är det en informations stöld där någon utger sig för att vara du o sälja din hoj till ett annat pris?

Det är nog bara tal om info stöld, dock vet han hela mitt namn och reg nr. detta vet jag inte hur han fått fram...:va

Jag tror inte denna snubben sitter i Sverige ens.

Det är nog bara tal om info stöld, dock vet han hela mitt namn och reg nr. detta vet jag inte hur han fått fram...:va

Hur i hela friden kan han ha fått fram ditt regnr? Har någon ringt och frågat om det för att "kolla försäkringen"?

Mmm det var det jag misstänkte men om man skall hacka något så hackas inte en annons utan din dator eller mail konto, Men det mest troliga är att du har lämnat uppgifter någonstans. personen kanske rentutav har ringt på din hoj o frågat om reg nummer.

Edit:
Om bilen som du har i ditt hoj garage fortfarande e reggad på dig så har du en möjlig väg till hur han kan ha hittat info om dig.

Last edited:
Hur i hela friden kan han ha fått fram ditt regnr? Har någon ringt och frågat om det för att "kolla försäkringen"?
Ett säljare på ett försäkringsbolag ringde mig ang en försäkring och han kunde iaf via dator kolla "fordonsinnehav".
Kan han så kan säkert många andra göra samma sak..
Ditt bilnr är ju inte maskat i ditt "garage"...

Mmm det var det jag misstänkte men om man skall hacka något så hackas inte en annons utan din dator eller mail konto, Men det mest troliga är att du har lämnat uppgifter någonstans. personen kanske rentutav har ringt på din hoj o frågat om reg nummer.

Edit:
Om bilen som du har i ditt hoj garage fortfarande e reggad på dig så har du en möjlig väg till hur han kan ha hittat info om dig.

Visst, 1 spekulant har fått reg nr, det är även han som lagt handpenningen (ej trolig), bilen i mitt "garage" står på mig så den vägen möjlig. Dock finns inget fordon hos mig eller "logisk" förvaring.
Den som söker finner...så sant.

Jag tyckte priset på piratannonsen såg schysst ut så jag ställde några frågor och undrade om jag kunde komma och titta på den dom närmsta dagarna då jag ändå bor i närheten (:rolleyes:). Får se om man får något svar...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti