Min rs 125 tempmätare för motorn beter sig konstigt!

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Tjena!

Jo det är så här att min temp mätare på min RS har fuckat ur som fan :näsblod
När hojen är varm så ibland står mätaren på t.ex. 70, nästa sek står den på 35 och sedan står det cold! Sedan så håller den på och hoppar mellan olika grad antal hela tiden :va
Varför beter den sig så? kan det vara någon givare som är paj? :confused:

// Anderberg

Tjena!

Jo det är så här att min temp mätare på min RS har fuckat ur som fan :näsblod
När hojen är varm så ibland står mätaren på t.ex. 70, nästa sek står den på 35 och sedan står det cold! Sedan så håller den på och hoppar mellan olika grad antal hela tiden :va
Varför beter den sig så? kan det vara någon givare som är paj? :confused:

// Anderberg

Antagligen glappa kontakter, eller så är motståndet i mätaren paj. Om du orkar kan du ju motstånds-mäta tempmätaren, då kan du ju se om det är kabelglapp eller motståndsfel. :tummenupp

det dära med kabelglapp skulle jag nog oxå säga. om ni testat att slå av och stta på dödaren när hojen har lite varv ser ni att varvräknaren beter sej på samma sätt. iaf på min crm.

motsånd och sånt är jag inte så bra på men det är ju bara att följa sladden och plocka isär mätaren så ser du om nåt motstånd har brännt.

lycka till

kanske kan låna tråden lite oxå när jag ändå e i farten. mina oljelampor på mina hojar måste ha nåt emot mej för när jag hade nsren så började skiten lysa, ingen ide att chansa tänkte jag så jag svängde in och köpte lite olja och börjar hälla på (det var mörkt som fan och jag var trött) och helt plötsligt låg halva flaskan på marken under hojen. på hela motorn... inte jätteskoj. men efter ett tag så slutade den och fungerade som den skulle. nu är det samma problem med crmen... vad beror detta på? glapp? jordfel? för om jag inte minns fel så är den givaren omvänd lr va man ska kalla det. fick de förklarat när jag kopplade in min acewell på nsren.

Hittade flelet och nu funkar det som det ska!!:tummenupp
Det var en kontakt som va trasig/glapp :tungan

Låter skummt de där med din oljelampa :va
Har ingen aning vad det kan vara:confused:
men lycka till!:pannkyss

ang oljelampan, på min tjejs moppe började det oxå lysa fast det va olja o allt i. det visade sig att det va en säkring som hade gått. :D kan va värt o kolla.

ang oljelampan, på min tjejs moppe började det oxå lysa fast det va olja o allt i. det visade sig att det va en säkring som hade gått. :D kan va värt o kolla.

min oljelampa lyser också fastän jag har fyllt på olja.. jag öppnade "säkringsdosan" när jag nyss hade köpt crmen av robe så hade hela skiten smält så jag ska nog öppna den igen och kolla säkringarna:)

min oljelampa lyser också fastän jag har fyllt på olja.. jag öppnade "säkringsdosan" när jag nyss hade köpt crmen av robe så hade hela skiten smält så jag ska nog öppna den igen och kolla säkringarna:)

den lilla dosan som sitter bak vid batteriet lr? där alla andra säkringar sitter?

kollade min sån häromdan och alla såg okej ut. men jag tror att hela mitt elsystem är åt helvete... förhoppningsvis är det bara batteriet som behöver bytas. men det mesta som har med el att göra är skumt på min hoj kan jag säga.

lånar tråden lite också:D

jag har två problem

först och främst är det min tempmätare när jag ligger på normala varv så är mätaren still på ungefär rätt temp men när jag börjar varava upp den och kör på 10 000varv då går den som en jävla pendel fram och tillbaka.. nån som har en ide??

sen så är det min bensin lampa... den blinkar lite hit och dit.. och ibland funkar den inte:S den e helt sjuk... häromdagen hade den blinkar lite till och från då tänkte jag gött då e det inget farligt för att på miton så ska lampan typ lysa efter halva tanken ungefär:/ svindåligt.. men sen fick jag halet plötsligt bensinstopp och då hade lampan lyst i 10 sek kanske... jag hittar ingen glapp eller något sånt:S

Fan va bra de e att inte ha några sånna här saker så man slipper dom problemen :hihi :D

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back