Min riddare och räddare i nöden

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Min riddare och räddare i nöden, har skägg och kör HD!(??)

Jag, likt många andra avnjöt min första heldag som påställd idag. På väg från jobbet lite söder om stan börjar min pärla att småbluddra, sedan markant effektbrist och slutligen dör hon helt!

Japp, fiaskot var ett faktum, jag hade fått soppatorsk. Mitt naiva jag levde i tron av att min givare faktiskt funkade; min plan var som alltid att köra ut den där halvpissiga soppan från vinterns mekande för att när lampan börjar blinka hälla på med en fräsch batch.

Nåväl, bara att leda upp den på trottoaren och börja ringa polare med dunk. Fick tag i en som "bara skulle fixa en grej, sen kunde han komma på stört", precis när vi hade lagt på ser jag i horisonten ett HD komma puttrande med en fysiskt matchande förare. Jaja, varför inte tänkte jag och vinkade in honom.
Jag förklarade mitt dilema och frågade om han kunde bidra med något, han tittade kort på mig och sa med bestämd röst -"inte fan kan du lämna den där här obevakad, vänta här jag ska kolla en grej....*klonk, vroooooom*" och så försvann han iväg lika fort som han hade dykt upp.
Ööhhh, jag stannar här och håller ställningarna tänkte jag högt samtidigt som jag misstänkte att han skulle hämta sin skäggiga polare, så dom kunde åka förbi mig och peka finger åt den strandade loosern med plastraketen.

Men, typ 10 minuter senare kommer han puttrandes tillbaka med en 5-liters spolarevätskedunk fastspänd på sissybar'en. Han stannar på andra sidan gatan, stiger av med motorn igång, går fram till mig med dunken, säger -"den där ska väll ha 98'a va? Här har du 4.5 liter....". Jag bara gapar och får ur mig "hur mycket vill du ha?" och får till svar -"äh, skit i det, vi möts säkert nån gång på vägen...". Han vänder sig om, sätter sig på sitt kromberg och brölar iväg mot solnedgången.

Fan, tänk att det finns väghjältar som kör HD, vilka tvåhjulsförare ska man nu baktala i fortsättningen? Det blir till att få snacka skit om vespa-ägare en stund framöver.

Sanningen att säga så känns det som att de "mjuknat" nu i början. Det har faktiskt varit riktigt trevligt de här senaste och vackra dagarna då alla motorcyklister i Eskilstuna har hälsat på varandra. Custom- som sporthojsåkare. :tummenupp

Skönt att det löste sig med soppatorsken, det är aldrig kul att få. Låter iallafall som att du fick det på rätt ställe? Motorväg är inte att rekommendera. :4skrika

Stephen skrev:
Kul att det finns folk som ställer upp...
Jag funderar på att ställa på imorgon vid fint väder...

Det ska ju bli fint väder imorgon så det är bara att ställa på! :tummenupp

Skit i att tanka, bara att spana efter kromberg så fixar dom den detaljen. :D

Fenix skrev:
Det ska ju bli fint väder imorgon så det är bara att ställa på! :tummenupp

Skit i att tanka, bara att spana efter kromberg så fixar dom den detaljen. :D
Med tanke( :) ) på att min tank är snustorr så måste jag tanka, annars kommer jag inte en meter....:):)

Vilken schysst gubbe!
Så borde alla hojåkare vara mot varandra, men tyvärr så brukar ju många inte ens vilja hälsa på folk som kör en annan typ av hoj.

Härlig när folk hjälper till!

Fast idag mötte jag en glidare som inte hälsade :mad:

Men va gör de, alla andra hälsade :)

HanneZ skrev:
Härlig när folk hjälper till!

Fast idag mötte jag en glidare som inte hälsade :mad:

Men va gör de, alla andra hälsade :)

Det här med hälsandet är klart förenande, dock lite farligt, nån lirare på en fireblade förberedde för sig för en high-sider när han tvunget skulle vinka till mig inne i skogås-rondellen, han räddade sig dock rätt snabbt, men ändå...

Även solen har fläckar, fast tvärtom. :hihi

Seriöst, mycket roligt med sådana människor. Stannade själv och hjälpte en customsnubbe som hade fått stopp vid ett rödljus förra sommaren. Lite som Läkare utan gränser.

Vackert! Medmänskligt! Precis likadan hjälp fick jag idag, ungefär... fast jag pröjsade. Det var det värt de 4 mil jag flakade moppen.

Mer sånt här! Jag fick som dig, en ljusare syn på människor!

Imorgon blir det nya äventyr, tänkte dock inleda med att tanka fullt, så jag kan vara den som kommer insvepande över horisonten.

Hahahaha, rolig läsning. Alltid skönt att veta att det finns folk som bryr sig.
Btw det var ruggigt skönt på vägarna idag :tummenupp
Fenix skrev:
Ööhhh, jag stannar här och håller ställningarna tänkte jag högt samtidigt som jag misstänkte att han skulle hämta sin skäggiga polare, så dom kunde åka förbi mig och peka finger åt den strandade loosern med plastraketen.

Alltid lika kul att få höra att det finns hojåkare som ställer upp för andra när det behövs :tummenupp

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden